Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıköz, Mustafa
dc.contributor.authorSirakaya, Berna
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:21Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:21Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445651
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada günümüzün güncel konularından olan popüler kültür, medya ile ilişkisi bağlamında ele alınmış ve popüler kültürün Türk Toplumu üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Popüler kültürün egemen olduğu günümüz medyasında, tüketim toplumu ve popüler kültür öğretileri insanların hayatlarına televizyon, dergi, gazete vb. aracılığıyla dolaylı ya da direkt olarak girmekte ve geniş kitleleri etkisi altına almaktadır. Küreselleşen dünya ile birlikte popüler kültürün etkisi altına giren Türkiye'de medya kültürü aktaran ve koruyan bir araç değil, kültür üreten bir araç haline dönüşmüştür. Medyanın geniş kitlelere ulaştırdığı popüler kültür ürünleri tüketim alışkanlığından, yatma-kalkma saatine, giyim-kuşamdan, yeme-içme alışkanlığına kadar hayatm bütün alanlarını kuşatan bir kültürdür. Günümüz Türkiye'sinde medyanın sunduğu popüler kültür ürünleriyle kuşatılan bireylerin büyük çoğunluğu kendi kültürlerine yabancılaşırken, yabancı kültürlere hayranlık derecesinde bağlanmakta ve tek düze, eleştirmeyen, kendine ve topluma yabancı, yalnız bireylere dönüşmektedir. Bu çalışmada popüler kültürün medya vasıtasıyla nasıl gündelik yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldiği, yoğun biçimde yaşanılıp, tüketildiği irdelenmiştir. m
dc.description.abstractSUMMARY Key Words: Culture, Popular Culture, Media This thesis studies popular culture within the context of its relation to media, and explores its influences on Turkish society. Today's popular culture dominated media influences large bodies of individuals by directly or indirectly encouraging consumption and introducing popular culture doctrines through media forms such as television, magazines and newspapers. With the globalized world, today's Turkey is also under the effect of popular culture, and media has become a means of creating culture, rather than a culture protecting and circulating device. The popular culture advertised by media controls almost every aspect of life, such as fashion, and sleeping and eating habits of individuals. Surrounded by popular culture goods and doctrines, individuals in today's Turkey admire cultures they do not know while becoming ordinary and not questioning citizens. They become lonely and strangers to themselves, their own culture and society. This study presents a detailed analysis of how media leads to popular culture being intensely lived and consumed by large bodies of individuals in today's Turkey. TVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titlePopüler kültür ve Medya
dc.title.alternativePopular culture and media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmTelevision
dc.identifier.yokid140150
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136859
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess