Show simple item record

dc.contributor.advisorKaymakcan, Recep
dc.contributor.authorUsta, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:11Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445619
dc.description.abstractÖZET Toplumların gön geçtikçe daha çoğulcu bir yapı arzetmeye başlaması, farklılıkların artması, birarada yaşamayla ilgili problemleri beraberinde getirmiştir. Biz araştırmamızda, bu problemlerin çözümünde olmazsa olmaz bir çıkış noktası olarak gördüğümüz hoşgörünün, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarında nasıl işlendiğini açıklamaya çalıştık. `Din Eğitiminde Hoşgörü` başlığını taşıyan çalışmamız üç ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde hoşgörü kavramının genel bir analizini yapıp kısaca tarihi gelişiminden bahsettik. İkinci bölümde, öncelikli olarak Hristiyanlık ve Yahudiliğin diğer dinlere bakışını ele aldıktan sonra, Kur'an-ı Kerim ve Medine Vesikası ışığında, İslamiyet'in bu konuyla ilgili görüşlerini işledik. Üçüncü ve son bölümde İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi müfredatının amaç ve konularını hoşgörü noktasında inceleyerek, bu dersin hoşgörüyü bir tutum olarak benimsemiş bireyler yetiştirmeye katkılarını değerlendirmeye çalıştık. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise mevcudu iyileştirmek için yapılabileceklerle ilgili tavsiye ve önerilerde bulunduk. V
dc.description.abstractSUMMARY Tolerance In Religious Education Key Words: Tolerance, Religious Education, Religious Culture and Ethics Knowledge Textbooks, Religious Culture and Ethics Knowledge Curriculum Gradually increased members of societies and their differences comes out with the issues of living together. We, in our study, tried to explain how the tolerance that we saw as the only resolution for these kinds of issues is taught in the religion cultere and Religious Education textbooks for primary education. Our study consists of three main chapters: In the first chapter we explained about the concept of the tolerance and its historical development. In the second chapter, after the examination of the view in the privilige of the Christianity and Judaism to the other religion, we concerned about this issue from the perspective of Islam with the help of the glorious Qur'an and Medine Document. In the third and last chapter, the aims and subjects of the Religious Cultere and Ethics Knowledge curriculum for primary education are examined in terms of tolerance and its contribution to the individuals who adopt the tolerance as a behaviour is evaluated. In the conclusion, we gave suggestions for better Religious Education curriculum and textbooks. Because of one of the scope of the intolerance is about the belief, the subject of how the religion education, is taught has special importance. Religion education, as being contributor to the respect, affection and tolerance among the individuals even though the differences, will be very important step to be taken on the point of living together in quiet and peace. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDin eğitiminde hoşgörü
dc.title.alternativeTolerance in religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmTolerance
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid140202
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136862
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess