Show simple item record

dc.contributor.advisorSeyyar, Ali
dc.contributor.authorGümüş, Yasin Kerim
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:06Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:06Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445603
dc.description.abstractÖZET Anahtar Kelimeler : İşgören, Eğitim, Geliştirme, Kamu Kuruluşları. Ülkelerin ekonomik ve sosyal yönden gelişmelerinde eğitim büyük rol oynamaktadır. Eğitim ülkelerin iktisadi gelişmişliklerini arttırırken, toplumun kalkınması için gerekli insan gücünün de yetişmesini sağlar. Aynı zamanda işletmelerinde ekonomik amaçlarını gerçekleştirmelerine yardımcı olur. Bu bakımdan genelde ülkeler, özelde ise işletmeler için başarılarını arttırabilmelerinin, dış piyasalara açılabilmelerinin, diğer ülkeler ve işletmeler ile rekabet edebilmelerinin ve ekonomik amaçlarına ulaşabilmelerinin yolu eğitimden geçmektedir. Bununla beraber 80'li yıllardan itibaren dünya hızlı bir değişim süreci içine girmiştir. Bu süreç, beraberinde getirdiği teknolojik ve örgütsel yapılardaki değişimler, rekabet, kaliteli ürün ve hizmet üretimi, çalışanların beklentilerindeki değişimlerle işletmeleri çalışanların eğitimine zorlamaya başlamıştır. Ülkemizde eğitim alanında faaliyet gösteren birçok özel ve kamu kuruluşu mevcuttur. Bu kuruluşlar Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE), Milli Prodüktivite Merkezi (MPM), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü (TÜSSİDE), Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü (ÇYGM) ve Üniversitelerdir. Bu kuruluşlar çalışanların bilgi ve becerisini arttırmak üzere hem kamu sektörüne yönelik hemde özel sektöre yönelik, gerek genel katılımlı gerekse talep üzerine hazırlanan eğitim programlan düzenlemektedirler. Bu tezin amacı, işletmede insan kaynaklan eğitimi sürecini açıklama bu alanda faaliyet gösteren kamu kuruluşlan hakkında bilgi vermektir. Tez bu amaçla iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kavramsal çerçeve ve temel tanımlar verilmektedir. İkinci bölümde ise özel sektördeki eğitim hizmetleri, bu alanda faaliyet gösteren başlıca kamu kuruluşlan, bu kuruluşların geçmişleri, eğitim alanındaki amaç, hedef ve faaliyetleri üzerinde durulmuştur. VI
dc.description.abstractSUMMARY THE ROLE OF THE PUBLIC INSTITUTION IN EDUCATION AND DEVELOPMENT OF THE WORKERS Key Words : Workers, Education, Development, Public institution. Education has an important role in countries'economic and social developments. While education increases the countries' economic developments, it also provides the humanpower necessary for society's progress. At the same time, it also helps the companies to make their economic targets come true. From the point of view, countries in general and companies privately need education to increase their success, to be open to the foreign markets, to compete with foreign countries and companies and to achieve their economic goals. However, since 1980's the world went into a fast change process. This process started to force the companies to educate their employees along with the technological and organizational change in their structure, competition, production of quality products and service, changes in the employee's expectations. In our country, there are many private and public institutions that are active in education field. These institutions are Turkish Middle East Public Management Institution (TODAİE), National Productivity Center (MPM), Turkish Labour Institution (ÎSKUR), Turkish Industry Impelling and Management Institute (TÜSSİDE), Small and Medium Scale Industry Development and Support Management Institution (KOSGEB), Apprenticeship and Widespread Education General Management (ÇYGM) and Universities. These institution arrange education programmes inclined to both public and private sector that are prepared for general attendance and demand to improve their employee's konowledge and skills. The aim of this thesis is to explain the process of human resources education in the institution and give information about public institutions which are active in this field. Thesis consist of two parts whit this aim. Conceptual frame and basic definitions are given in the first part. Education services in private sector, main public institutions acting in this field, background of these institutions, their aim, target and activities in education field are dwelled on in the second part. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleİşgörenlerin eğitimi ve geliştirilmesinde kamu kuruluşlarının rolü
dc.title.alternativeThe Role of the public institution in education and development of the worker
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.identifier.yokid140368
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136883
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess