1948-1968 ilkokul Türkçe programlarında ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme yönetimi (karşılaştırmalı çalışma)
dc.contributor.advisor | Agar, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Özcan, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:44:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:44:05Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445601 | |
dc.description.abstract | ÖZET Anahtar kelimeler: İlkokuma yazma, eğitim programı, çözümleme yöntemi Bu araştırma, 1948 ve 1968 ilkokul Türkçe programlarının ilkokuma yazma öğretimi açısından karşılaştırılmasını içermektedir. Okuma ve yazma becerisi, bireyin, yaşamı boyunca kullanacağı temel becerilerini kapsamaktadır. Bugünkü çağdaş uygarlığın büyük ölçüde okuma yazmaya dayanan bir uygarlık olduğu söylenebilir. Okuma ve yazma aracılığıyla toplumlar bilimsel ve kültürel birikimlerini sonraki kuşaklarına aktarabilmiş, bunun sonucunda da bugünkü uygarlık düzeyine ulaşılmıştır. Okuma-yazma, birey için hayat boyu devam eden bir eğitim-öğretim etkinliğidir. Her şeyden önce okul çalışmalarında ve derslerde başarılı olmak için iyi bir okuyucu olmak gerekir. İlkokuma-yazma becerisi yeterli olmayan öğrencilerin diğer derslerde de başarılı olması güçtür. İnsanların mesleklerinde ilerleyebilmeleri de iyi bir okuyucu olmalarına bağlıdır. Nasıl ilkokul her şeyin temeli ise, ilkokuma ve yazma öğrenimi de ilkokulun temelidir. Bireyin çocukluktan itibaren bütün okul başarısı, öncelikle ilkokuma yazmada göstereceği başarıya bağlıdır. Bu bakımdan ilkokuma ve yazma öğretiminin amacı, çocuğa her ne şekilde olursa olsun bir okuma yazma becerisi kazandırmak değil, çağdaş yöntem ve tekniklere uygun bir okuma yazma becerisi kazandırmaktır. Bu da ancak, `Cümle Yöntemi`nin amacına uygun olarak uygulanması ile mümkün olacaktır. Çünkü çağdaş yaşam; hızlı, doğru, anlayarak ve eleştirerek okuma ile örneğine uygun, işlek ve okunaklı bir yazı becerisini gerektirmektedir. Araştırmada, konu ile ilgili literatür taraması yapılarak öğretmen ve öğrenci açısından en yararlı metot olarak görülen çözümleme metodunun ilkokuma yazma öğretiminde 1948 ve 1968 ilkokul programlarında nasıl ele ahnarak aralarındaki farklar ve benzerlikler tespit edilmeye çalışılmıştır. VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY ANALYSIS METHOD IN ELEMENTARY WRITING AND READING EDUCATION IN 1948-1968 TURKISH PROGRAMS (A COMPARATIVE STUDY) Keywords: Primary reading and writing, curriculum, analysis method. This thesis is about comparing the 1948-1968 Turkish programs of first grade reading and writing in primary schools. The ability of reading and writing includes basic skills of individuals throughout their lives. Today contemporary civilisation is the one, which depends on reading and writing. Communities transfer their scientific and cultural experiences to next generations through reading and writing and reach their present civilised situations. Reading and writing is an activity that last life long. First of all, one must be a good reader to be successful in his study and subjects in primary school. It is difficult to be successful in other subjects if one is poor at reading and writing. Whatever profession people have, they should be good at reading and to make progress in their fields. Reading and writing is basic of primary education as primary education is basic of everything. The success of an individual in his/her school life first depends on the success of his/her reading and writing. For this reason the aim of teaching how to read and write shouldn't be purely how to read and write but teaching how to read and write should be done according to contemporary methods and techniques. This is only possible with the `sentence method` because modern life requires fast, accurate, comprehensive and analysing reading. This research was done scanning subject based literature and how analysis method which is considered to be the most helpful for the students was dealt in 1948-1968 primary school programs and its similarities and differences was examined. VII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1948-1968 ilkokul Türkçe programlarında ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme yönetimi (karşılaştırmalı çalışma) | |
dc.title.alternative | Analysis method in elementary writing and reading education in 1948-1968 Turkish programs (a comparative study) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Analysis methods | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 140293 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136903 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |