Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri (Sakarya üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri tespit edilmiştir. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitimle ilgili düşüncelerinden hareketle, bu eğitimle verilebilecek dersler ve kendilerine yönelik düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. İnternet destekli eğitime yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla öğretim elemanlarına likert tipi bir anket uygulanmıştır. Bu düşüncelerden internet destekli eğitimle sözel, sayısal, teorik ve uygulamalı derslerden hangisinin verilmesinin uygun olduğu, bu eğitimin klasik eğitimden ne ölçüde ayrıldığı ortaya çıkarılmıştır. Cinsiyet, akademik unvan, görev yapılan birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olunması, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma gibi değişkenlere göre öğretim elemanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır. Bu araştırmada, Sakarya Üniversitesi'ne bağlı Mühendislik, Teknik Eğitim, Fen Edebiyat, İktisadi İdari Bilimler, Eğitim, Güzel Sanatlar Fakültesi ile Konservatuar ve Enformatik Bölümünde görev yapan 320 öğretim elemanına anket dağıtılmıştır. Ankette internet destekli eğitime yönelik düşünceler ile ilgili 35 soru yer almaktadır. Örneklem grubuna dahil edilen 133 erkek, 86 bayan toplam 219 öğretim elemanının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri ile ilgili cevapladıkları anket geçerli sayılmış ve veriler bilgisayar ortamında SPSS programına aktarılmıştır. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşüncelerine ilişkin toplanan veriler; iki ortalama arasındaki önemlilik farkı testi (t-testi), tek yönlü varyans analizi (Anova) teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Tüm istatistiksel analizler 0.05 önemlilik derecesinde yapılmış, verilerin istatistiksel analizlerini yapmak için SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının, bir uzaktan eğitim yöntemi olarak internette sözel ve teorik derslerin internet destekli eğitimle verilebileceğini düşündükleri anlaşılmıştır. Öğretim elemanlarında internet destekli eğitime yönelik düşüncelerinde akademik unvan, görev yaptığı birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olma, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunun yanında internet destekli eğitimde kendilerine yönelik düşüncelerinde cinsiyet, görev yaptığı birim, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak akademik unvan ve uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olmaya göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür. VIII SUMMARY IDEAS OF LECTURERS ABOUT INTERNET BASED EDUCATION Key Word: Distance Education, internet Based Education In this research, the ideas of lecturers about internet based education were established. The courses that can be given by internet based education and the ideas about lecturers themselves were tried to determined starting from the findings. Likert type inquiry was applied to the lecturers to be able to determine their opinions. The answers of the questions like, which lesson ( verbal, numerical, theoretical or practice ) is more suitable for internet based education and what is the difference between classical education and internet based education were determined. In this study if there is a meaningfull difference between lecturers by the parameters sexuality, academical title, depatment of work, knowledge about internet based education, giving lesson in internet based education and finding it usefull was studied. The survey was given to 320 academic staff of Engineering, Technical Education, Art and Science Faculty, Education Faculty, Administrative Science Faculty, Fine Art Faculty, Conservatuary and Research and Development in Sakarya University. In the survey there are 35 questions related to internet based education. Survey answered by 133 male 86 female total 219 on the basis of their opinions on internet based education was considered to be valid and data was transfered to SPSS program. Data collected from academic staff is evulated using The technics of difference of importance between two avarages (t-test) and one sided variant analyses (Anova). All statistical analyses were done through 0.05 level of importance and to analyse the data given, SPSS (Statistical Package For Social Sciences) program was used. It was found out that academic staff believed that oral or theoretical subjects could be given through internet based education as a distance education method. It was found out that academic staff had different views on academic career, department, knowledge on distance education, teaching through internet based education, and utility but they didn't have a different view in terms of gender. Moreover, as for themselves they had different views on gender, department, teaching through internet based education, utility but they didn't different views on academic career and knowledge on distance education. As a result of this research, it was found out that academic staff have possitive views on internet based education. IX
Collections