Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunışık, Remzi
dc.contributor.authorDünya, Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:00Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:00Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445585
dc.description.abstractÖZET Günümüz pazar şartları hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece firmaların faaliyetlerinde değil, tüketici davranışlarında da kendini hissettirmektedir. Artan küreselleşme ile birlikte günümüz modern tüketicileri giderek daha da bilinçlenmekte ve daima daha iyisini istemektedir. Özellikle de alternatiflerin artışıyla birlikte alışveriş bağlanımda tüketiciler son derece seçici davranmaya başlamışlardır. Bu seçicilik mağaza seçiminde de kendini göstermektedir. Geleneksel mağaza ile satış yöntemi halen perakendecilik sektörünün önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Sayılan giderek artan alışveriş merkezleri sundukları çeşitlilik, fiyat uygunluğu, hizmet kalitesi ve alışveriş kolaylığı ve rahatlığı gibi nedenlerden dolayı tüketicilerce tercih edilmektedir. Ancak, bu durum şehir merkezlerinde yerleşik bir çok mağaza için ciddi sorunlar yaratmaktadır. Bunun da ötesinde, şehir dışma kayan ticaret sebebiyle sadece esnaf değil şehrin ekonomisi ve sosyal canlılığında zayıflama meydana gelmektedir. Dolayısıyla, Adapazarı gibi bu durumla karşı karşıya olan şehirler ticari faaliyetlerin canlandırılması ve dışa kaynak akışını durdurmanın yollarını aramaktadır. Adapazarı bağlamında yapılan bu çalışma ile insanların alışveriş alışkanlıkları, insanları şehir dışma alışverişe iten nedenlerin neler olduğu, insanların Adapazan'nda nelerin eksikliğini hissettiklerini, şehir dışında cazip olan unsurların neler olduğu ve Adapazarı' ndaki ticari hayatın nasıl algılandığını ortaya koymaya çalışmaktadır. Bulgular ışığında tüketim alışkanlıkları konusunda değerlendirmeler yapılarak pazarlama ve satış açısından olası çözümler üzerinde değerlendirmeler yapılmaktadır. Araştırma bağlamında bir anket çalışması ile birlikte yüzyüze mülakatlar ve fokus grup teknikleri yardımıyla derinlemesine bilgi alınmaya çalışılmıştır. Bulgular, insanların genellikle Adapazarı'ndaki perakendecilik faaliyetlerinin yetersizliği ve esnafın profesyonellikten uzak olması sebebiyle şehir dışma gittiklerini işaret etmektedir. V
dc.description.abstractSUMMARY Subject Topic: The effective couses of choosing large store in the retail sector Keywords: Modern consumers, retailing industry, shopping out of city. There is a rapid change in today's market conditions. This change reflects itself not only in firms' activities but also in consumer behavior. In line with globalisation today's modern consumers are becoming more sophisticated and are looking for better products continuously. Especially with the increase in alternative products, they tend to be more selective in their purchases. Tradirional store sales is still the most important format of the retailing industry. Consumers tend to prefer shopping malls, whose number is increasing steadily, with product variety, varying price alternatives, service quality and conveniences and ease of shopping. But, this creates serious problems for those store located in city centers. Furthermore, not only the retailer but also the economy of city as well as the social activities are influenced negatively due to outflow of cash from the city. Hence, cities like Adapazarı facing capital outflow problem is desperately looking for solutions to curb the outflow of the cash and increase store traffic in the city. In this study, which is carried out in the context of Adapazarı, purchasing behavior of consumers, factors attracting the residents of Adapazarı for shopping out of city, v problems encountered and goods and services needed in Adapazarı, and the perception of commercial life and retailing practices in Adapazarı are sought. Findings are evaluated in light existing problems and potential solution alternatives are discussed. In the context of the study, a number face to face interviews, focus group studies and a semi structured questionnaire are carried out. Findings indicate thar people tend to prefer shopping out of Adapazarı due to inefficiency of retailing activities and lack of professionalism in retail establishments in Adapazarı. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakende sektöründe mağaza seçimini etkileyen faktörler üzerine bir saha çalışması
dc.title.alternativeThe Effective couses of choosing large store in the retail sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmSite selection
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.identifier.yokid140285
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136843
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess