Üç-altı yaş grubu çocuklarında din eğitimi
dc.contributor.advisor | Cebeci, Suat | |
dc.contributor.author | Erken, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:43:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:43:58Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445579 | |
dc.description.abstract | Çocuk, dünyaya geldiği andan itibaren çevresiyle girdiği etkileşim sonucunda fiziksel, motor,dil, sosyal, duygusal bakımdan hızlı bir gelişim içine girer. İlk altı yaş bu gelişimin en hızlı olduğu, kişiliğin temellerinin atıldığı, çocuğun her türlü öğrenmeye açık olduğu bir dönem olup, insan hayatındaki kritik dönemleri içerir. Gelişen ülke ve dünya şartlarına uyum sağlayabilen, kendi ayaklan üzerinde durabilen, kendine güvenen, çevresine duyarlı, esnek ve orijinal düşünce yapısına sahip, yaratıcı bireyler yetiştirebilmek için okul öncesi dönemde eğitim oldukça önemlidir. En yoğun öğrenme bu dönemde gerçekleşir. Okul öncesi dönem, çocuğun din duygusu gelişiminin ve dini konulara merakının en yoğun olduğu dönemdir. Her çocuk fiziksel, motor, dil, duygusal, bilişsel, sosyal gelişim yönlerinde olduğu gibi dini ve ahlaki yönden de belirli gelişim aşamalarından geçmektedir. Çocuk okul öncesi dönemde aldığı din eğitimi ile kendine özgüveni olan, Allah ile barışık, toplum ile uyumlu bir birey haline gelir. Üç - altı yaşlarındaki çocukların tüm gelişim alanlarında olduğu gibi din gelişimini destekleyici bir eğitime ihtiyaç vardır. Bu amaçla çocuğun fiziksel, motor, dil, duygusal, sosyal, bilişsel ve ahlak gelişimine bağlı olarak nasıl bir din eğitimi verilebileceğini ortaya koymak amacıyla bu çalışmayı yapmaya karar verdik. Çocuk doğuştan inanma duygusuna sahiptir. Diğer duygu çeşitlerinde olduğu gibi din duygusunun da tatmin edilmesi ve eğitilmesi gerekir. Eğitim yapılırken doğuştan gelen bu duygunun şekillenmesine yönelik amaçlar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu nedenle üç-altı yaş çocuğunun din ve ahlak eğitiminde kullanılacak gelişimine uygun materyaller geliştirilmelidir. Çocuğun eğiminde rol alan büyükler nasıl bir din eğitimi verecekleri konusunda eğitilmelidirler. IV | |
dc.description.abstract | Religious Education Of Between The Ages Of Three-Six Keywords: Pre-School Child, Development, Development Features, Religious Education, A child starts to develop socially, emotionally, linguistically and physically as a result of the interaction with his environment from the beginning of his life. The first six years are critical for the child, since it is the fastest period in terms of development his character is shaped in this period, and he is open to learn everything. Pre-school education is very important for children to adapt the developments in technology and the world becoming a global village, to have self - confidence, sensitivity, flexibility creativity. The most intensive learning takes place in this period. Pre-school period is the children's most curious period about religious issues. As developing socially emotionally linguistically and physically, they also develop morally and start having religious feelings. With the pre- school religious training, children become self- confident, having a connection with the God and being an adaptable individual. Religious trainning is necessary just like the other areas between the ages of three-six.This study has aimed at finding the ways how this religious training can be given in relation to the developments in the other areas mentioned above. The child has faith innately. Thus, it is necessary to satisfy this need and train the children as we do in other needs. In education, the requirements of these innate needs have to be considered. Therefore, there need to be materials that can be used in moral and religious training suitable for the developments of three - six year old children. Parents or pre-school teachers need to be taught how to provide appropriate religious education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Üç-altı yaş grubu çocuklarında din eğitimi | |
dc.title.alternative | Religious education of between the ages of three-six | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Development properties | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.identifier.yokid | 140288 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 136905 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |