İlköğretim okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimini uygulama düzeyleri (İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yönetim bilimindeki gelişmeler, örgütlerde sağladığı başarı düzeyinde ilgi uyandırmış ve uygulama ihtiyacı hissedilmiştir. Toplam kalite yönetiminin işletmelerde başarılı uygulamaları görülmüştür. Hizmet sektörü toplam kalite yönetimi felsefesinden etkilenmiş ve örgütlerinde uygulamaya karar vermişlerdir. Hizmet kurumlarından olan Milli Eğitim Bakanlığı 19 Ekim 1999 tarih ve 401 sayılı kararıyla Toplam Kalite Yönergesini kabul etmiş ve kurumlarında proje dahilinde uygulamaya başlanmıştır. 19 ekim 1999 tarihi itibari ile bugüne kadar, uygulama aşamasında yönetsel ve kuramsal açıdan yenilikler getirmesinin yanında, uygulama açısından incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında uygulamaya başlanan TKY ilkelerinin yöneticiler tarafından uygulama düzeyini tespit etmek ve uygulamada bu düzeyi etkileyen faktörleri ortaya koyarak çözüm önerileri sunmaktır. Yapılan araştırmanın birinci bölümünde Kalite, TKY, eğitim ve kalite ile ilgili kuramsal bilgiler, alt problemler, sınırlılıklar sunulmuş, ikinci bölümde konu ile ilgili literatür tarama yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın modeli, araştırmanın, evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları, verilerin analizi, başlıkları yer almaktadır. Araştırmanın verileri anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde araştırma ile ilgili bulgular ve yorumlara yer verilmiş. Yöneticinin TKY uygulama düzeyine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde yöneticilerin, toplam kalite yönetimi uygulama düzeylerini yükseltmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur. IX SUMMARY TQM IMPLEMENTATION LEVEL OF ADMINISTRATORS IN ELEMENTARY EDUCATION THE SAMPLE OF BA?CILAR, ISTANBUL PROVINCE Keywords: Total Quality Management, Education, İmplemention level Today we can observe, successfully Total Quality Management (TQM) implementations in corporates which established various sectors, especially service sector organizations. One of service sector organization -may be the most succesfully one- is Board of Education. The Board accept the Total Quality Prescript in 19th October 1999. Since from then, that philosophy brought to us some administrative and theoretical newness. Nevermore it must be check for applications. The goals of the search is to determine the elements of TQM in the primary education level, to demonstrate its performance level for administrators and to offer resolutions. In the first part; presented hypothetical information, secondary problems and restarints about those three subjects: Education, Quality and Total Quality Managementln the second part; consulted the relevant literature. Third part of the search; separates for modal of the search, space of the search, sample of the search, data collection tools, analysis of data and its titles. All data collected by public survey. And the fourth part of the search, seperated for the relevant findings and the comments, annotated administrators and teachers approaches. Finally offered advices to improve the current implementation level for administrators.
Collections