Yeşil pazarlama ve tüketicilerin satın alma davranışlarının incelenmesi beyaz eşya sektörüne yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nüfus artışı, sanayileşme, teknolojinin yaygınlaşması ve aşırı tüketim ile doğru orantılı olarak enerji israfı artmıştır. Bu durum enerjinin verimli olarak kullanılmasını gündeme getirmiştir. Bu gelişmelere paralel olarak enerji tüketiminin en fazla olduğu elektronik araçlar için, devlet ve firmalar tarafından yeşil pazarlama, yeşil teknoloji, doğa dostu teknoloji gibi yeni kavramlar ortaya çıkmış, enerji tasarrufu sağlayan yeni ürünler tüketici tarafından tercih edilmeye başlamıştır. Bu araştırmada, katılımcı olan Selçuk Üniversitesi Akademisyenlerinin, çevreye yönelik duyarlılığı, enerji tasarruflu ürünlerle ilgili bilgi düzeyleri ve farkındalıkları, enerji tasarruflu ürünlere yönelik geliştirilen yeşil pazarlama faaliyetlerinin, satın alma davranışları üzerindeki rolü incelenmiştir.Selçuk Üniversitesi rektörlüğünden alınan güncel akademik kadro bilgilerine göre, 269 akademisyen üzerinde gerçekleştirilen araştırmada kota örneklem tekniği kullanılmıştır. Yapılan çalışmada elde edilen bulgulara göre; çevre duyarlılığı gelişmiş olan, enerji tasarruflu ürünler ve faydası hakkında bilgi sahibi katılımcıların, enerji tasarruflu ürünleri satın almaya daha yatkın olduğu tespit edilmiştir. Enerji tasarruflu ürünler üreten firmaların uyguladıkları enerji etiketi sistemi, reklam ve tanıtım faaliyetleri, fiyat politikası gibi stratejiler katılımcıların satın alma davranışları üzerinde doğrudan ya da dolaylı olarak belirleyicidir. Katılımcıların satın alma davranışları demografik özelliklere göre değişiklik göstermektedir. Özellikle medeni durum, akademik unvan ve aylık gelir ile satın alma davranışları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeşil Pazarlama, Yeşil Tüketici, Yeşil Tüketim, Enerji Verimliliği, Enerji Tasarruflu Ürünler. Energy waste has increased in line with the population growth, industrialization, expansion of technology and overconsumption. This has brought the efficient use of energy on into question. In parallel with these developments, for electronic devices that have the highest energy consumption, new concepts such as green marketing, green technology and environmentally friendly technology have been emerged by the state and companies and new energy-saving products have begun to be preferred by consumers. In this research, Selcuk University Scholars' sensitivity to the environment, their level of knowledge and awareness about energy-saving products, the role of green marketing activities which are developed for energy saving products on buying behaviours have been analyzed. In the study performed on 269 scholars who have been elected according to the current academic staff information that has been received from Selçuk University Rectorship, quota sampling technique has been applied. According to the findings obtained in this study, it has been observed that the participants who have environmental awareness and information on the energy-saving products and their benefits tend to purchase energy-saving products much more. The strategies such as energy labelling system applied by the companies that produce energy-saving products, advertisement and promotional activities and price policy affect directly or indirectly the buying behaviour of the participants. Participants' buying behaviour varies according to demographic characteristics. In particular, significant differences between marital status, academic title, monthly income and buying behaviour have been observed. Keywords: Green Marketing, Green Consumers, Green Consumption, Energy Efficiency, Energy Saving Products.
Collections