Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde sözel malzeme kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de eğitim sistemi farklı zamanlarda dünyadaki eğitim alanında yapılan değişiklikleri dikkate alarak öğretim programlarında değişikliğe gitmiştir. 2004 yılında eğitimde model arayışları devam etmiş, bu çerçevede öğrenciyi merkeze alan bir sistem uygulanmaya başlanmıştır. Bu programla birlikte ilköğretim okullarındaki eğitim daha verimli hale gelmiştir.Bu programın verimini artırabilmek için bazı yardımcı materyallere ihtiyaç duyulduğu da bir gerçektir.Bu programın, hem daha faydalı bir biçimde uygulanabilmesini sağlamak, hem de Din Kültür ve Ahlak Bilgisi öğrenimi ve öğretiminde öğrenci ve öğretmenlere katkı sağlamak amacıyla ?Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Sözel Malzeme Kullanımı? başlıklı bir çalışma yapma ihtiyacı duyulmuştur.Bu çalışmada sadece ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi konuları incelenmiştir.Öncelikle sözel malzemenin ne olduğu belirtilmiş, sonra sözel malzeme çeşitleri belirtilmiş, bu malzemeler ayrı ayrı tanımlanarak öğretimdeki kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler verilmiş, bu malzemelerin doğru ve yerinde kullanımının DKAB öğretimine sağlayacağı katkılar belirtilmiştir.İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi konuları değiştirilmeden sınıf seviyelerine ve öğrenme alanlarına uygun olarak, her konu ile ilgili sözel malzeme örnekleri sunulmuş, bu malzemelerin kullanımıyla elde edilebilecek fayda ve kazanımlar belirtilmiştir.Sözel malzeme kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar vurgulanmıştır. In turkey, educational system has been reformed according to the changes on educational systems all ower the world in different times. In 2004, studyings about new educatinal systems continued and so a new system which based on students has been started to use. By using of this system education on primary schools has become more efficient.It is a fact that this programme also needs some supplementary materials in order to increase efficiency. In order to make using of this programme both more efficiency and more usefull in teaching and learning Religious Culture and Moral Knowledge lessons for students and teachers, this work titled ?Using of Verbal Material in Teaching Religious Culture and Moral Knowledge? was needed.In this work only the primary school subjects of Religious Culture and Moral Knowledge were examinedFirst of all definitions of verbal material were made and the verbal material types were given and then by defining each of these materials, some information about how to use them in teaching was explained and advantages of using these materials correctly in teching Religious Culture and Moral Knowledge were explained.Without any changing, Religious Culture and Moral Knowledge subjects for primary school have been presented according to learning areas and level of classes and also benefits and gains of using of these materials were given.The matters which must be looked out about using of verbal materials were stressed.
Collections