Search
Now showing items 1-10 of 61
İlköğretim okullarında ikinci kademede uygulanan sanat eğitimi çalışmalarına renk yönünden analitik bir yaklaşım
(2018-08-06)
ÖZET Sanat eğitimi, eğitim ile sanatın biraraya gelerek oluşturduğu bir alandır. Çev reyle ilk tanışma, görme, algılama, adlandırma yaşamsal doğallıkla başlar. Sanatsal bilgi ve deneyimin kazandırılması ile ürün verme, ...
İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıf) fen bilgisi ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin çoklu zeka yaklaşımı (kuramı) açısından incelenmesi.
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6 ve 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin Çoklu Zeka Kuramı'nda yer alan zeka alanları açısından incelenmesidir.Nitel araştırma ...
İlköğretimde hayat bilgisi öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları metotlar ve öğretmenlerin kullanılan metotlarla ilgili görüşleri
(2018-08-06)
ÖZET Bu tez çalışmasında, İlköğretim 1./2./3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde kullanılan ve kullanılması gereken metotlar araştırılmıştır. Bu araştırma, nitel bir araştırmadır. Veri toplama tekniği olarak `görüşme` kullanılmıştır. ...
İlköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlerin örgütsel değişime ve örgütsel değişime direnme olgularını algılamaları üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Örgütler çevrelerinde meydana gelen değişmelerden doğrudan etkilenirler. Bu değişmelere ayak uydurabilen örgütler için değişim örgütün gelişmesi ve ayakta kalabilmesi için bir fırsat iken, değişimi takip edemeyen örgütlerin ...
İlköğretim I. kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin öğrencilere kazandırılmasının incelenmesi
(2018-08-06)
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademedeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ili Meram ilçesi Orgeneral Cemal Tural İlköğretim Okulu, 2. Sınıf ...
Türkiye`de milli eğitim politikaları ve ilköğretim ders kitaplarının örtük ideolojisi olarak militarizm
(2018-08-06)
Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Tüm bölümler tarihsel arka plan ile bütünleştirilerek oluşturulmuştur.Birinci bölümde, tezin metodolojisi belirtilmiş ve hangi yöntemlerin kullanıldığı açıklanmıştır. Daha sonra içerik ...
İlköğretim 4/5. sınıf fen bilgisi öğretiminde kullanılan metotların öğretmenler açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
IV ÖZET Bu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretiminde kullanılan ve kullanılması gereken en etkili yöntemler, Fen Bilgisi öğretiminde karşılaşılan problemler ve bu problemler için çözüm önerileri belirlenerek Fen Bilgisi ...
Montessori yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmada, Montessori Yönteminin anaokulu çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenini anaokuluna devam eden çocukların ?ilköğretime hazır bulunuşlukları?; ...
İlköğretim 6., 7., ve 8. sınıf din kültürü ve ahlâk bilgisi programındaki ahlâk ünitelerine yapılandırmacı eğitim açısından bir yaklaşım
(2018-08-06)
Geleneksel öğretim uygulamalarının doğurduğu sorunların başında öğretilen bilgilerin kalıcı olmaması, sınavlar için ezberlenip daha sonra hızla unutulması, bilgilerin çoğunun öğrencilerde eksik ya da yanlış anlaşılmasına, ...