Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Active learning"
Now showing items 1-6 of 6
-
Aktif öğrenme tekniklerinin dinleme becerisi üzerindeki etkileri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dinleme becerileri, aktif öğrenme tekniklerinden oluşan bir dinleme eğitimi programı ile geliştirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı dinlemenin geliştirilebilir ... -
İlköğretim 6. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkânları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; aktif öğrenme tekniklerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine uygulanabilirliğini ve uygulamanın dersin işlenişi üzerindeki etkisinin ne olduğunu araştırmaktır.Araştırma, ilköğretim 6.sınıf üniteleri ... -
İlköğretim 7. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkanları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi soyut konuların çokluğu sebebiyle somutlaştırılmaya fazlasıyla ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı aktif öğrenme yönteminin din kültürü ve ahlak bilgisi dersini öğrencilerin daha kolay ... -
İlköğretim 8. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkanları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim öğretim faaliyetlerinde öğrenmeyi kolaylaştıracak ve verimi arttıracak yöntemlerin kullanılması çok önemlidir. Aktif öğrenme yöntemleri de öğrenme sürecinde zamanın ve performansın en iyi şekilde kullanılıp en üst ... -
İlköğretim birinci kademede aktif öğrenmenin sosyal bilgiler dersinde uygulanmasının öğrenci başarısına ve tutumlarına etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2005?2006 öğretim yılında uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun öğrenme yaklaşımlarından biri olan aktif öğrenmenin ilköğretim birinci kademe Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin ... -
İlköğretim II. kademede fiilimsilerin öğretiminde aktif öğrenmenin başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma dil bilgisi konuları arasında yer alan isim-fiil, sıfat-fiil, zarf-fiil, isim, sıfat, fiil ve zarfların öğretiminde aktif öğrenme yönteminin başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisini ortaya koymayı hedeflemekt ...