dc.contributor.advisor | Altıntaş, Ersin | |
dc.contributor.author | Yildirim, Ümmühan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:55:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:55:11Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435923 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı orta öğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilerinin sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından incelemektir. Araştırmada ayrıca orta öğretim öğrencilerinin psikolojik belirtileri, algılanan sosyal destek düzeyleri ve akademik erteleme davranışı cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, okul türü, algılanılan akademik başarı, anne-babanın yaşama-öz/üvey olma ?evlilik durumları, kardeş sayısı, dünyaya geliş sırası, algılanılan sosyoekonomik düzey ve yaşadıkları yer değişkenleri açısından da incelenmiştir.Bu araştırmanın örneklemini, Düzce il merkezinde bulunan 4 farklı türdeki orta öğretim okulunda tesadüfî küme örneklemi yoluyla seçilen 9.,10. ve 11. sınıf ta okuyan 380 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel bilgi formu', psikolojik belirtileri belirlemek için Kısa semptom envanteri'(Şahin ve Durak, 1994)`,sosyal destek algısını ölçmek için `Çocuk ve ergenler için sosyal destek değerlendirme ölçeği'(Gökler, 2007) ve akademik erteleme davranışı ölçmek için `Aitken erteleme ölçeği'(Aitken, 1982) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere, farklılıkların anlamlılık testi için iki değişkene sahip gruplarda ?Bağımsız Grup t Testi?, ikiden fazla değişkenli gruplarda ?Tek Yönlü Varyans Analizi (F Testi), ?Pearson Korelasyon Testi?. Tek yönlü varyans analizi sonucunda çıkan ?F? değerinin anlamlı olması durumunda, hangi grupların ortalamaları arasında anlamlı düzeyde fark olduğunun belirlenmesi için ise gerekli ?Tukey? testi uygulanmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma bulgularına göre orta öğretim öğrencilerinin genel psikolojik belirti düzeylerinin, sosyal destek algısı ile negatif doğrusal ilişki; akademik erteleme davranışı ile pozitif doğrusal ilişki içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca psikolojik belirti düzeyleri, algılanan sosyal destek ve akademik erteleme ile demografik özellikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin KSE, SDÖ ve AEÖ 'den aldıkları puanların cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, okul türü, algılanılan akademik başarı, anne-babanın yaşama ve evlilik durumları, algılanılan sosyoekonomik düzey ve yaşadıkları yer gibi sosyodemografik özelliklere göre değişkenlik gösterdiği tespit edilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre psikolojik belirtiler sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından tartışılmış ve sonraki araştırmalara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine high school students? psychological symptoms in terms of perceived social support and academic procrastination. Also in this research secondary students? psychological symptoms, perceived social support levels, academic procrastinations are investigated in terms of students? sexes, ages ,grade levels, school types, perceived academic achievements, number of their siblings, order of their arrival the world, their perceived socio-economic status, place of their residence and their parents' situations `if they are dead or alive, own or step, married or divorced?380 9th, 10th, and 11th grade students studying in four different types of secondary schools in the center of Duzce province which have been selected by using a random cluster sample has composed the sample of this study .For data collection, `Personal information form? developed by the researcher , `Brief symptom inventory (Şahin ve Durak, 1994)? to determine the psychological symptoms, `social support rating scale for children and adolescents? (Gökler, 2007) to measure the status of perceived social support and 'Aitken procrastination scale? (Aitken, 1982) to measure academic procrastination behavior have been used in this research.To the datas obtained in this research, in the groups that have two varries `the independent sample of t test? has been applied for the significance test of differences. In the groups that have more than two varries ?one-way anova (F test), ?Pearson correlation test? have been applied and in the case of the result of f value is significant Tukey test has been applied to determine the significant differences between the groups. Level of statistical significance was accepted as .05According to the findings of this research, high school students' levels of general psychological symptoms have negative linear relationship with the perception of social support, and positive linear relationship with the academic procrastination. Also this research shows that there are statistically significant differences between the levels of psychological symptoms, perceived social support,academic procrastination behaviour and demographic characteristics. Students? SSI, SSS ve APS scores was found to vary according to their sexes, ages, grade levels, school types, perceived academic achievements, lives and marital status of their parents, perceived socio-demographic characteristics such as socioeconomic status and place of their residences. According to the results, psychological symptoms have been discussed in terms of social support perception and academic procrastination and suggestions have been made for subsequent researches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilerinin sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Surveyed of psychological symptoms of high school students in terms of social supporting perception and academic procrasination | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Puberty | |
dc.subject.ytm | Psychological symtoms | |
dc.subject.ytm | Social support | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Academic procrastination | |
dc.identifier.yokid | 395495 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350154 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı | |