The impact of computer assisted assessment on the exam success and attitudes of prospective English teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bilgisayar temelli sınavların İngilizce öğretmen adaylarının başarı ve tutumu üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, Hacettepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde kayıtlı olan 97 öğretmen adayı deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrıldıktan sonra deney grubu sınavı bilgisayar ortamında kontrol grubu ise geleneksel yöntem ile almıştır. Ardından, katılımcıların tutumlarını öğrenebilmek için anket uygulanmıştır. Son olarak ise deney grubu arasından gönüllü olan kişiler ile röportaj yapılmıştır. Sonuçlar deney grubunun bilgisayar temelli sınavlara karşı olumlu bakış sergilediğini, sistemin performanslarını artırdığını düşündüklerini ve sınavları bilgisayar üzerinden almaları halinde sistemi rahatlıkla kullanabileceklerini göstermiştir. Öte yandan, cinsiyetin herhangi bir bağlayıcı özelliği tespit edilmemiştir. Fakat bilgisayar kullanma açısından daha donanımlı olan öğrencilerin sistemi daha rahat kullandıkları ve daha az kaygı duydukları görülmüştür. Ayrıca akademik başarı ortalaması daha yüksek olan öğrenciler sistemi daha kolay kullanmıştır. Öğrencilerin sınav türü hakkındaki tercihleri ise şu şekildedir: Kontrol grubu geleneksel sınav yönteminin kullanılmasını tercih ederken, deney grubu bilgisayar temelli sınavların da geleneksel sınavlar ile birlikte sunulmasını tercih etmiştir. Katılımcıların sınav uygulama türüne göre puanları önemli bir değişiklik göstermemektedir. Ayrıca, her iki sınav türünde de geçerli ve güvenilir sınavların uygulanması mümkündür. Bu nedenle, bilgisayarların ölçme ve değerlendirme aracı olarak kullanılmasında herhangi bir engel yoktur.Anahtar kelimeler: bilgisayar temelli ölçme-değerlendirme, internet temelli ölçmedeğerlendirme, teknolojiyi kabullenme modeli, sınav uygulama yöntemi This study aimed to investigate the impact of computer assisted assessment on the perceptions and course achievement of prospective English teachers. Mixed method research was utilized. Quantitative data were gathered from a questionnaire, based on Technology Acceptance Model, and an achievement test while qualitative data were gotten from interview. 97 students at Hacettepe University were randomly assigned; experimental group took the exam on computer while control group took it on paper. Also, 26 randomly chosen students were interviewed. Results showed that the experimental group had intention to the system, thought that the system had increased their performance during the exam and could learn how to navigate the system without any difficulty if it was offered to them. Also, gender was not a statistically significant variable. However, a moderate positive relation between computer literacy and perceived ease of use was found. Computer literacy had a moderate negative correlation with anxiety. GPA and perceived ease of use had a weak negative relation. Lastly, there was a moderate positive relation between perceived ease of use and daily use of computer. The student teachers in the control group were strongly fond of paper based tests, but half of the experimental group preferred both exam types and the rest desired no change. Students' scores displayed no significant change in relation to test administration mode. In addition, it was found that both exam versions overlapped with respect to reliability and validity, which showed that there was no obstacle to use computer assisted exams as alternative assessment.Keywords: computer-assisted assessment, web-based assessment, technology acceptance model, test-mode effect
Collections