Yerel yönetimlerin hayat boyu öğrenmeye katkısı (SAMEK örneği)
dc.contributor.advisor | Güler, Neşe | |
dc.contributor.author | Satmaz Uçak, Nazli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:51:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:51:11Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434485 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Sakarya Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarına (SAMEK) katılanların, bu kurslara yönelik değerlendirmeleri ve güdüsel yönelimlerini araştırmaktır. Araştırma 444 kadın ve 21 erkek olmak üzere 465 kişinin gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Demografik bilgiler, kurslarla ilgili görüşler ve üç faktörlü Güdüsel Yönelim Ölçeği'nden oluşan anket formu ile kursiyerlerden veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS (22.0 for Windows) paket programında analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik özellikleri ve kurslara katılımla ilgili görüşleri için yapılan betimsel istatistiklerin ardından, ölçek puanlarının incelenmesinde bağımsız örneklemler t testi ile tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırmada, katılımcıların kursların varlığından daha çok arkadaşları tarafından haberdar oldukları, bu kursu tercih etmede öncelikli olarak kursun istenilen eğitim programına sahip olması ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayacağı düşüncesinin neden olduğu, ayrıca kursla ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, cinsiyetlerine göre kadınların, medeni hallerine göre bekârların etkinlik yönelimlerinin diğerlerinden anlamlı derecede yüksek olduğu, eğitim seviyeleri yükseldikçe amaç yönelimleri ile etkinlik yönelimlerinin azaldığı belirlenmiştir. Yaş, meslek türü ve gelir düzeyinin güdüsel yönelimler üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda, SAMEK kurslarına katılanların bu kurslara yönelik olumlu görüşleri olduğu ve bazı demografik özelliklerin (cinsiyet, medeni hal, eğitim durumu) güdüsel yönelimlerini etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, hayat boyu öğrenme, yetişkin eğitimi, yerel yönetim. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the evaluations, and motivational orientations of the participants of the Sakarya Metropolitan Municipality Art and Vocational Training Courses (SAMEK). The research was carried out with the participation of 465 persons, 444 women and 21 men. Personal information, opinions about the courses and the questionnaire consisting of the three-factor Motivational Orientation Scale were taken from the participants. The collected data was analyzed through SPSS software (22.0 for Windows). Descriptive statistics for the participants' demographic characteristics and views on participation in the courses were followed by independent samples t test and one way analysis of variance (ANOVA) when analyzing the scale scores. In the study, it was determined that the majority of the students were informed about these courses mostly by their friends, and the reason why they preferred the course is that the program had the desired training program and that they would contribute to their personal development, and that they had positive opinions about the course. It was also determined that the activity tendency of women, in terms of gender, and of bachelors, in terms of marital status, were significantly higher than those of the others and that the higher their education level is, the less their objective and activity tendencies are. It was also determined that age, type of profession and the level of income do not have a considerable effect on motivational tendencies. As a result of the research, it was determined that those who participated in the SAMEK courses had positive opinions on these courses and some demographic characteristics (gender, marital status, level of education etc.) effect the motivational tendencies of them.Keywords: Education, lifelong learning, adult education, local administration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yerel yönetimlerin hayat boyu öğrenmeye katkısı (SAMEK örneği) | |
dc.title.alternative | Contribution of local administrations to lifelong learning (SAMEK sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Sakarya Metropolitian Municipality | |
dc.identifier.yokid | 10229302 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533691 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Yaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı |