Oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler ile işlenen sosyal bilgiler derslerinin öğrenci ürün ve görüşlerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çalışkan, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Bayram, Yağmur Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:50:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:50:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434425 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler dersi birinci dönem konularının oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler ile işlenerek gerçekleştirilen süreçte elde edilen öğrenci ürünlerinin incelenmesi ve bu sürecin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın genel amacına yönelik 'Oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerle işlenen altıncı sınıf sosyal bilgiler derslerinden elde edilen öğrenci ürünleri nasıldır?' ve 'Oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerle işlenen altıncı sosyal bilgiler derslerine yönelik öğrenci görüşleri nasıldır?' sorularına cevaplar aranmıştır. Bu araştırmada, mevcut sistemin yerine yeni bir yaklaşım getirilmesinden, sınıf içerisinde uygulanan yöntemlere yeni yaklaşımlarla birlikte öğrenme ortamlarını sınıf dışına çıkararak öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmalarını yansıttığından ve doğrudan öğrencilerin araştırmada yer almalarından dolayı eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmada oluşturulan oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerle işlenen derslerde çalışmanın gerçekleştiği doğal ortamda öğrenci ve ürünleri gözlemlenmiş, araştırmacı ortama doğrudan katılmıştır. Çalışma grubunu Sakarya'da özel bir okulda 6. Sınıfta öğrenim gören 8'i kız, 12'si erkek 20 öğrenci ve araştırmacı öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama araçları gözlem, doküman incelemesi, görüşme ve yansıtıcı öğrenci günlükleridir. Öğrencilerin mevcut durumlarına göre oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler tasarlanarak uygulamaya geçirilmiştir. Oyunlaştırma unsurlarını destekleyici web 2.0 araçları tercih edilerek düzenli olarak öğrenciler tarafından kullanılmıştır.Araştırmada oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerle işlenen derslerin uygulama süreci, verimliliği, öğrenci üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma sonucunda veriler doğrultusunda oyunlaştırma unsurlarının sosyal bilgiler dersinde kullanımının verimli ve etkili olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte öğrencilerin aktif katılım sağladığı, ilgi ve tutumlarının olumlu görüş içerisinde olduğu ve motivasyonlarının arttığı saptanmıştır.Anahtar sözcükler: Oyunlaştırma, Yaratıcı Etkinlikler, Eğitsel Oyun, Oyun Temelli Öğrenme, Eylem Araştırması, Sosyal Bilgiler | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine students' products created according to topics of sixth grade social studies taught by gamified creative activities in the first semester of an academic year and evaluate this process according to students' views. In accordance with the overall purpose, this study seeks answers to these questions: 'How are students' products created in sixth grade social studies courses taught by gamified creative activities?' and 'How are students' views about sixth grade social studies courses taught by gamified creative activities?'In this study, action research method was used because it mentioned about bringing a different approach to existing system and reflected students' collaborative works created both inside and outside the classroom by extending learning environment. Moreover, students actively participated in the study. The researcher directly participated in the environment that sixth grade social studies courses were taught by gamified creative activities and observed students and their products. Study group consists of 20 students (8 girls and 12 boys) who attend sixth grade in a private school in Sakarya and one researcher who is a teacher at this school. As data collection tools, observation, document examination, interview and reflective students' diaries were used. According to students' readiness level, gamified creative activities were designed and implemented. Web 2.0 tools supportive to gamification elements were preferred and used regularly by students. In the study, the process of social studies courses taught by gamified creative activities, productivity of these lessons and their effects on students were investigated. The study concluded that gamification elements are productive and efficient in social studies courses. In addition, it was identified that students actively participate in the lessons and have positive attitude and high motivation.Key words: Gamification, Creative Activities, Educational Game, Game-based Learning, Action Research, Social Studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler ile işlenen sosyal bilgiler derslerinin öğrenci ürün ve görüşlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining social studies lessons taught by gamified creative activities according to students products and views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-30 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290402 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 648047 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |