Afganistan`da Türkçe öğretimi bağlamında gelişen Türkiye algısı
dc.contributor.advisor | Okur, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Nazary, Khudayberdy | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:50:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:50:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434412 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Afganistan'da Türkçe eğitim ve öğretim konusunda hizmet vermekte olan üniversiteler, özel kurumlar ve özel kursların öğrencilere Türkiye hakkında nasıl bir algı kazandırdıkları ve onlara Türkiye hakkında nasıl bilgi verdiklerini incelemek ve bu konudaki faaliyetlerin yeterli veya yetersiz olup olmadığını değerlendirmektir. Bu araştırmada bilimsel çalışma olan tarama modeli kullanılmıştır. Bu yöntemle yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle, algı ve algının eğitim süreciyle bağlantısı açıklanmış ve Türkçe öğretimi aşamasında öğrencilerin Türkiye hakkında nasıl bir algıya sahip olduklarına değinilmiştir. Afganistan devlet üniversitelerinde olan Türkoloji bölümleri, TİKA kurumu tarafından faaliyette olan Türkçe dil kursları, Yunus Emre Enstitüsü ve başka özel kurslarda Türkçe öğrenmekte olan öğrencilere anket uygulanmış ve uygulanan anketler değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Dil, Türkçe dili, Türkçe kullanılan bölgeler ve lehçeleri, Afganistan'da Türkçe, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Türkiye algısı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to evaluate the students' attitudes and perception about Turkey in Afghan public and private institutions that are serving Turkish education and training in Afghanistan, and examine their knowledge about Turkey as well as evaluate whether the activities are adequate or inadequate in such institutions. In this research, the scientific research method is used. This study analyzes the connection among the Turkish teaching methodology, perception and perception-education link. This study also evaluates the student's perception of Turkey gained during the Turkish learning process. Students in Turkish language departments of Afghanistan public universities, Turkish language courses which are operated by TIKA, Yunus Emre institute and other special courses participated in the survey and the results of the questionnaires were analyzed and evaluated. Keywords: Language, Turkish language, Turkish territories and dialects used, Turkish in Afghanistan, Turkish teaching as a foreign language, Turkey perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Afganistan`da Türkçe öğretimi bağlamında gelişen Türkiye algısı | |
dc.title.alternative | Perception of Turkey in the context of growing Turkish education in Afghanistan | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-11 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Afghanistan | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural impact | |
dc.identifier.yokid | 10231543 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537123 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |