Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Alpaslan
dc.contributor.authorKhomeniuk, Anastasiia
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:01Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433725
dc.description.abstractTarihi ve sosyal bağlarımızın yeterince kuvvetli ve eski olduğu için hep etkileşim halinde olmuştuk. Fakat uzun zamandır Ukrayna'da yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmediği bir gerçektir. Bu araştırmada, bu dikkate alınarak günümüzde Ukrayna'daki öğrencilerin Türkçe öğrenimi alanında karşılaştıkları sorunlar ortaya koyulmuştur. Çalışmanın verileri, nitel araştırma metodu esas alınarak tespit edilen bulguların betimsel tarama modeli ile değerlemesi açısından tanımlanmıştır. Yani araştırma hem nicel hem nitel özelliklere sahiptir. Araştırmanın evreni, Ukrayna'daki Kyiv Taras Şevçenko, Dragomanov Pedagojik ve Dil Bilim Üniversiteleri Türk Dili ve Kültürü Bölümünde ve Merkezinde zorunlu ve seçmeli ders olarak farklı seviyede Türkçe eğitim gören 183 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplanması için hem yapılandırılmış (likert tipi), hem yapılandırılmamış (devamı getirme soruları) iki anket türden geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Ukraynalı öğrencilere Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorlukları belirtmek niyetiyle birçok farklı sorular sorulmuş ve uygulanan yapılandırılmış anketlerin sonuçlarında meydana gelen görüşler nicel veriye dönüştürülerek SPSS 20.0 programı ile değerlendirilmiş, açık uçlu soruları ise nitel araştırma yöntemi yoluyla analiz edilmiştir. Elimize ulaşan cevaplar yorumlandığında Ukraynalı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken en çok fiillerde çatı ve kip, sözcük türleri, atasözü, deyim ve mecaz anlamlı sözleri, yardımcı fiilleri, belirtme hali, cümle yapısı, söz varlığı eksikliği, konuşma, dinleme, psikolojik korku gibi sorunları yaşadığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, dille ilgili kavramlar, dillerin sınıflandırılmaları, Türk dilinin tarihi ve öğretimi bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler:
dc.description.abstractBecause of having enough old and strong historical and social ties between two countries, our societies had always been in the interaction process. But it is an indisputable fact that Turkish has not been taught as a foreign language in Ukraine for a long period of time. Having regard to the foregoing, the study researches the problems faced by the Ukrainian students in the field of learning the Turkish language. This research is a mixed research having both quantitative and qualitative characteristics from the point of data evaluation based on the descriptive, scanning and survey model.Target population of the study is 183 students who take Turkish as compulsory and elective courses in different year groups at the Department of Turkish Language and Culture of Kyiv Taras Shevchenko National University, National Pedagogical Dragomanov University and National Linguistics University in Ukraine. The survey, that contains both structured (likert scale type) and unstructured (continuation questions) characteristics, was used by the researcher in order to collect the data. Ukrainian students were asked many dissimilar questions with the intention of indicating the difficulties they has faced during the process of learning Turkish. The opinions obtained from the structured questionnaire have been converted into quantitative data and analyzed by SPSS 20.0 program. The open-ended questions have been evaluated in the qualitative way.In the research results, voice and mood of verbs, word types, proverbs, idioms and metaphorical words, modal verbs, accusative case, sentence structure, vocabulary, speaking, listening, psychological fear problems have been encountered in the process of learning Turkish as a foreign language in Ukraine. In addition, the study presents the information about general notions related to language, classifications of languages, history of teaching and learning the Turkish language. Keywords: Turkish as a foreign language, Ukraine, Difficulties faced in learning Turkishen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar (Ukrayna örneği)
dc.title.alternativeThe difficulties encountered in the process of learning Turkish as a foreign language (Case of Ukraine)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmUkraine
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.identifier.yokid10320072
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608951
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess