Okul yöneticilerinin stres, empati ve kişilik özelliklerine ilişkin bir tarama (İlköğretim okulu örneği)
dc.contributor.advisor | Sungur, Nuray | |
dc.contributor.author | Öztan Ulusoy, Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:39:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:39:59Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431029 | |
dc.description.abstract | 79 BÖLÜM IV ÖZET-YARGI VE ÖNERİLER Özet Bu araştırma da, ` Okul Yöneticilerinin Stres, Empatik Beceri ve Kişilik Özelliklerine İlişkin bir Tarama ` çalışması yapılmıştır. Bu amaçla Kocaeli merkezinde bulunan ilköğretim okullarından oransız örnekleme yoluyla alınan örneklem yoluyla, ikiyüz bir okul yöneticisi ve 45 ilköğretim okuluna gidilmiştir. Araştırmada yöneticilerin bir birey olarak üç ayrı envanteri yanıtlaması istenmiştir. Empatik Beceriyi ölçmek için Dökmen tarafından geliştirilen `Empatik Beceri Ölçeği B Formu`, kişilik özelliklerini ölçmek için Özgüven tarafından geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanteri` ve stres düzeylerini ölçmek için Le Compte ve Öner tarafından Türkçe'ye uyarlanmış `Sürekli Kaygı Envanteri` kullanılmıştır. Yöneticilerin adı geçen ölçeklerden elde ettikleri ham puanları araştırma soruları doğrultusunda değerlendirmek amacıyla betimsel istatistiksel işlemler SPSS programında yapılmıştır. Gruplar arasındaki farkı anlamak için varyans analizi ve korelasyon istatistik teknikleri uygulanmıştır. Varyans analizi sonuçlarının anlamlı olduğu durumlarda hangi iki grup arasındaki farkın anlamlı olduğunu saptamak amacıyla varyans analizi sonrası uygulanan t testi kullanılmıştır. Bulguların değerlendirilmesinde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir. 1 -Empatik Beceri Puanları açısından kadınların erkeklerden daha yüksek empatik beceri puanına sahip olduğu bulunmuştur. 2-Kadınlarla erkekler arasında stres puanları açısından manidar bir fark bulunmamıştır. 3-Müdür yardımcıları ve müdürlerin empati puan ortalamaları birbirlerinden farklı çıkmıştır. Müdür yardımcıları daha yüksek empati puanına sahiptirler. 4- Yöneticilerde, yaş büyüdükçe empatik beceri puanı artmaktadır. 5-Yöneticilerin kıdemi arttıkça empatik beceri puanları da artmaktadır. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin stres, empati ve kişilik özelliklerine ilişkin bir tarama (İlköğretim okulu örneği) | |
dc.title.alternative | A Research on stress, empathy and personality characteristics of school administrators (Primary school sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.identifier.yokid | 62133 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 62133 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |