İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin ilköğretim denetmenlerinin ders denetimine ilişkin algı ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin ders denetimi etkinliklerine ilişkin algı ve beklentileri, bu algı ve beklentilerin branşa, cinsiyete, kıdeme ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni Mardin Belediyesi sınırları içinde kalan 7 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, bu ilköğretim okullarında görev yapan 114 öğretmenden oluşturmuştur. Araştırmada verilerin analizi aşamasında, alt probleme ilişkin grupların puan ortalamaları arasındaki farkın önem kontrolü t-testi ile yapılmış, gerekli olan yerlerde de F-testi çok yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde: öğretmenlerin %70.17' si ders denetim etkinliklerine ilişkin algıları `az` ve `orta` derecede olurken, beklenti düzeyinde ise %91.20' si `çok` ve `pek çok` derecede olduğu ortaya çıkmıştır. öğretmenlerin algı ve beklentileri arasında p<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. öğretmenlerin algılarında cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer taraftan öğretmenlerin branş, kıdem ve eğitim düzeylerine göre, algılarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. öğretmenlerin beklentilerinde cinsiyet, branş, kıdem ve eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. VI SUMMARY This research is dore aiming at finding out the primary school teachers' level of perception and expectations about the supervision activities of the primary education supervisors; whether or not these perceptions and expectations differ acoording to teachers' branch, sex, seniority and level of education. The area of this research includes the primary schools wich belong to Mardin the province of Mardin municipality. Models of the research are the 114 teachers in these primary schools. In datum analysis phase of the research, importance control of the difference between the marks of the averages of the groups related to the below problems is carried out with t-testi, F-test variency analysis with many aspects is also used when necessary. When the findings of the reseach are examined: It is found out that while the 70.17% of teachers' perceptions of the surervision activities are `less` and `moderate`, in the dimension of expectations 91.20% are `many` and `to many`. P<0.05 degree of meaningful difference is found out between the perception and expectations of the teachers. The meaningful difference is found out in the perceptions of the teachers according to their sex on the others hand, the meaningful difference is not found out in their perceptions according to their branch, seniority and level of education. The meaningful difference is not found out in the expectations of the teachers according to their sex branch, seniority and level of education. VII
Collections