İzmit Devlet Hastanesi`nde standart personel kodları ve oluşan maliyetlere etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye'deki yataklı tedavi kurumları çok başlılık altında hizmet vermektedirler. Tıp bilimindeki ilerlemeler, insanların daha kaliteli sağlık hizmeti beklentileri ve çok iyi bir pazar olarak görülen sağlık sektörü arzının çoğalması, yataklı tedavi kurumlarını büyük maliyetlerle çalışmaya itmektedir. Bu pompalamanın karşısında profesyonel yöneticilerden mahrum olan kamu hastaneleri gitgide artan zararlarla çalışmaktadırlar. Devlet, sağlığa verdiği önemi göstermek amacıyla, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneleri maliyet kontrolüne gerek duymadan sübvanse etmektedir. Bu ödeneklerin dağıtımında siyasi tercihlerin rol oynaması, hastane yöneticilerinin ilgi odaklarını değiştirmiştir. Sağlık Bakanlığı, çeşitli yıllarda istihdam edeceği personeli belirlemek amacıyla yayımladığı `Standart Kadro ve Personel Tahsis Yönetmelikleri` hükümleriyle örgütleneceğini belirtmiştir. Bu kadrolamanın da ne kadar doğru ve gerçekçi olduğu tartışılmaktadır. Tayinlerde bu kıstaslardan daha çok siyasi tercihler rol oynadığından standartlarla gerçekleşen kadrolar arasındaki maliyetler de önemsiz görülmektedir. Bu çalışmada İzmit Devlet Hastanesinde gerçekleşen maliyetler bulunmuş ve standart personelin üstünde personele sahip olan servisler deki maliyetler arasındaki farklar irdelenmiştir. Aynı hastane için olması gereken standart yatak ve personel sayıları belirlenmeye çalışılmıştır. m SUMMARY Hospitals in Turkey have been rendering services under the supervision of more than one authority. Advancements in medical science, public expectations of higher quality health service and increasing supply in the health sector which seems to be a promising market have all led hospitals to work with high costs. A result of these factors, hospitals that do not employ professional managers have been facing the problem of increasing material loss. Since the government places great emphasis on health, the state has been subverting the hospitals of the Ministry of Health without conducting financial inspections. The important role of political preferences in the distribution of these allowances has changed the interest focuses of hospital managers. The Ministry of Health has announced its intent to become an organization though the provisions of `Standard Staff and Personal Allocation Regulations` issued in order to specify the personnel to be employed. It is questionable whether this allocation is fair and realistic. When appointing personnel, political preferences have more influence than these criteria, therefore the costs between the standards and actual staff are not important. In this paper the costs having incurred in İzmit State Hospital are worked out and differences among the costs have been examined in one of the services having more than standard number of personnel. IV
Collections