Lise yöneticilerinin kendini gerçekleştirme ve empati düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Kocaeli ili orta öğretim okullarının yöneticilerinin empatik beceri ve kendini gerçekleştirme düzeyleri ölçülmüştür. Bu amaçla Kocaeli merkez ilçe İzmit'te 16 lise, Göl cük ilçesinde 6 lise, Karamürsel ilçesinde 5 lise ve Kandı ra ilçesinde 1 lisede tarama yapılmıştır. Araştırmada top lam 28 okul ve 180 lise yöneticisi ile çalışılmıştır. Araştırmada; lise yöneticilerinin empatik beceri dü zeyini ölçmek için Dökmen' in geliştirdiği Empatik Beceri ölçeği (E.B.Ö) B Formu, kendini gerçekleştirme düzeyini ölçmek için. de Everest L. Shostrom'un geliştirdiği Kendini Gerçekleştirme (Kişisel Yönelim) Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetle nebi 1 i r; 1- Araştırma örneklemine alınan Meslek Liseleri, A nadolu Liseleri ve Genel Liselerin yöneticilerin empatik beceri ve kendini gerçekleştirme puanlarında kadın ve erkek yöneticilere göre anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. 2- Lise yöneticilerinin kıdemleri az, orta, ve çok olarak b ölündüğünde kıdemleri orta ve çok olan yöneticile rin kendini gerçekleştirme empatik beceri puanlarının art tığı bulunmuştur. Buna bakarak lise yöneticilerinin kıdemlerinin arttıkça empatik beceri ve kendini gerçekleş tirme düzeylerinin arttığı söylenebilir. 3- Kendini gerçekleştirmenin alt değerleri ile branş arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. 4- Branşları farklı olan (fen, sosyal ve meslek dersleri) yöneticilerinin kendini gerçekleştirme ve empatikbeceri düzeyleri ile branşları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. 5- Kendini gerçekleştirmenin alt değerleri ile branş arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır, 6- Yöneticilerinin yaşları ilerledikçe empatik bece ri düzeyleri artmaktadır. 7- Kendini gerçekleştirmenin alt değerleri ile yaş değişkeni arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. 8- Kocaeli ilinde yer alan Meslek Liseleri, Genel liseler, ve Anadolu Liselerinde görev yapan yöneticilerin empatik beceri ve kendini gerçekleştirme düzeyleri arasın da okullara göre de farklılık bulunamamıştır. 9- Kendini gerçekleştirmenin alt değerlerinden biri olan saldırganlığın kabulü açısından Genel Liselerin yöne ticilerin puanları- hem Anadolu Lisesi hem de Meslek Lisele ri yöneticilerinin puanlarına göre yüksek bulunmuştur. 10- Meslek Liseleri ve Genel Liselerin yöneticileri nin varol uşsal açısından puanları Anadolu Liseleri yöneti cilerinin varoluşsallık puanlarında göre yüksek bulunmuş tur. 11- Kendini gerçekleştirmenin alt değerlerinden biri olan zamanı iyi kullanmanın puanları, Meslek Lisesi ve Ge nel Liselerin yöneticilerinin puanları Anadolu Liseleri yö neticilerine göre yüksek bulunmuştur. ABSTRACT In this investigation, it was measured levels of emphatic capability and own certify of secondary school managers in Kocaeli province. For this aim it was scanned 16 high school in Kocaeli central district Izmit, 6 high school in Gölcük district 5 high school in Karamürsel district and one high school in Kandıra district. In this investigation, it was work with totally 180 high school manager and 28 high school. In this investigation, it is used Dökmen' s Emphatic Capability Scale (F..C.S) R from to measure emphatic capability level of managers and it is used Everest L. Shostrom' s own certify (personal direction) invertor to measure own certify level. Evidances, gained from investigation, can summarized as follwos: 1. There was no meaningful differences between emphatic capability and own certify score of men women manegers of vocational School, Anadolu High School and General Highscools, taken to investigation examples. 2. When priority of high school managers were sapareted in low, medium and high, manegers who have medium and high priorty, have more own certify and emphatic capability scores. Ry looking that, it can be said that priorities of high school managers and increased, emphatic capability and own certify levels are increased. 3. There was no meaningful relationship between lower value of own certify and branch. 4. There was no meaningful relationship between levels of emphatic capability and own certify, and branches of manegers whose branches (natural and IVsocial science and profession lesson ) are different. 5. There was no meaningful relationship between 1 oer value of own certify and branch. 6. When the ages of managers are increased empahatic capability levels 7. There was no meaningful relationship between lower volue of own certify and age variable. 8. There was no meaningful dif f erance among emphatic capability and own certify scores of managers worked in Vocational School, Anadolu High School and General High Schools in Kocaeli province, according to the school. 9. Scores of Genaral High School managers were higher than both scores of Anadolu and Vacational School managers, according to the acceptance of the aggressiveness that is one of the lower volues of own certify. 10. Existance scores of managers of Vacational High Schools and General High Schools were higher than existence scores of managers of Anadolu High School. 11. Scores of General and Vocational High School managers were higher than scores of Anadolu High School managers, according to the scores of using time very well that is one of the lower values of own certify.
Collections