Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorBörü, Firat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:41Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:41Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430541
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK EĞİTİM YÖNETİMİ STRATEJİLERİ Fırat BÖRÜ İşletme (Yönetim ve Organizasyon) Anabilim Dalı Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2000 Danışman: Prof.Dr. Ali AKDEMÎR Rekabetin çok hızlı arttığı, bilgi çağım yaşayan global Dünya'da, toplumların değişebilmesi ve hatta dönüşebilmesi için, bireylerinin nitelikli olarak yetiştirilmesi gereği ortaya çıkmış bulunmaktadır. Günümüz rekabet dünyasında, toplumsal ve bireysel gelişim tesadüflere bırakılamaz. Kaliteli eğitim sisteminin mevcut olduğu ülkelerin, diğer ülkelere karşı rekabet avantajı sağladığı bilinmektedir. Bu nedenle, eğitim, toplumsal, ekonomik ve teknolojik gelişmelere göre politikası saptanması ve bilimsel yolla analiz edilmesi gereken bir süreç olma özelliği taşımaktadır. Toplumla diğer alanlarda ne kadar çaba harcarlarsa harcasınlar, eğer kaliteli bir eğitim sistemine ve bu sistemin temeli olan kaliteli ilköğretim yapılanmasına sahip değillerse, bu çabaların sonuç getirmesi beklenemez. Dolayısıyla, değişimi yaşamak, gelişmeyi sağlamak, eğitim sisteminin bütünsellik özelliğini iyi kavramakla mümkün olabilir. Bu bütünsellik içerisinde, sistemin temelini oluşturan ilköğretimde, kalitenin sağlanması ve burada yetişen nitelikli çocukların, dahaüst eğitim sistemlerine devam etmeleri sağlanarak, toplumu oluşturan kaliteli bireylerin yetiştirilmesi, bilgi çağım yakalamış toplum olma açısından son derece önemlidir. Bu hedefe varmak isteyen toplumlar ve eğitim sistemi içerisinde yönetici konumunda bulunanlar, sistemin temeli olan ilköğretimde kaliteyi yakalamaya yönelik stratejiler geliştirerek, rekabetçi dünyada, rekabet avantajı sağlamaya yönelik çabalar göstermelidirler. Bu çalışmada ilk olarak eğitim ile ilgili temel kavramlar açıklandıktan sonra, eğitim yönetimi, eğitimde kalite ve ilköğretimde kaliteye yönelik stratejiler geliştirilerek analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In the global world of that is experiencing information age and witnessing increasing competence, to be able to change and transform, a reality appeared, that is individuals should be trained as qualified persons. In today's competence world, social and individual improvements can't be done by chance. Countries which have well education systems have more advantages in competence than others which don't have. Because of this reason, according to social, economical and technologial development, education policy should be designed by scientific methods and analyses. Whatever societies do in other areas, unless they don't have a quality education system, the basis of this education, primary school education, efforts will be unsuccesful. There fore, to experience changes and to get an improvement, the education system should be understood as a whole. In an integrityon the basis of primary schools, to ensure quality and to ensure continvity in higher education for children who are educated in this system. It is very important to have a society that has well qualified individuals. To reach this goal societies. Who are willing and people who have management positions in education systems struggle to find strategies to have advantages in the world of competence. In this study, after basic concepts about education were explained, education management, quality in education and strategies to word a quality education system were analyzed. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde eğitim kalitesinin geliştirilmesine yönelik eğitim yönetimi stratejileri
dc.title.alternativeEducational management strategies towards imtoving the educational quality in elementary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid101117
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97331
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess