Show simple item record

dc.contributor.advisorPaker, Turan
dc.contributor.authorÖrdem, Eser
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:03Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430305
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kelime birleşimleriyle kelime öğretiminin yabancı dilinkullanımına ve hatırlanmasına katkıda bulunup bulunmayacağını araştırmaktı. Veritoplamak için, ön ve son test, kontrollü yazı yazma aktivitesi ve hatırlama yargıtestlerinden oluşan üç araç geliştirilmiştir. Deneysel gruba leksikal yaklaşımıyöntemiyle kelime birleşimleri öğretildi. Kontrol grubuna ise sadece sözlüktenkelime tanımı, benzerlik, zıtlık, tahmin etme gibi geleneksel yöntemle kelimeöğretimi yapılmıştır. Her bir grup 30 katılımcıdan oluştu ve çalışma on hafta sürdü.Her üç ölçme aracının sonucu göstermiştir ki deneysel grup, kontrol grubundan dahabaşarılı olmuştur. Çalışma, leksikal yaklaşımı yöntemiyle kelime birleşimlerini uzunsure öğretme ve öğrenciyi uzun süre bu birleşimlerle karşı karşıya bırakmanın,deneysel grubun, kontrol grubundan bu birleşimleri daha az sapma göstererek vedaha doğru hatırladığını ve doğru yazdığını göstermiştir. Dolayısıyla, bu çalışma,sistematik olarak kelime birleşimlerini leksikal yaklaşımı yöntemiyle öğretmenin,öğrencinin gelişmesine yardımcı olacağını ve İngilizcede iletişim esnasında kelimebirleşimlerini hatırlayabilen ve kullanabilen daha iyi öğrenciler ortaya çıkaracağınıda öngörmektedir.Anahtar kelimelerKelime birleşimleri, hatırlama, leksikal yaklaşım, leksikal kelime birleşimleri,leksikal öbekler, örüntü-temelli öğrenim
dc.description.abstractThe purpose of this study was to find out whether teaching vocabulary viacollocations would contribute to retention and use of foreign language. The data werecollected through pre- and posttests, guided writing tasks and retention judgment test.The experimental group was taught collocations through lexical approach throughten different kinds of activities. The control group was taught in a traditional way,only focusing on word definitions from dictionary, antonyms, synonyms andguessing from the text. It was concluded that the experimental group outperformedthe control group in all of the three instruments. Each group consisted of 60participants, and the study lasted ten weeks. The study showed that a long treatmentand exposure of collocations led the treatment group to remember and produce thecollocations in the reading course more appropriately and less deviantly than thecontrol group, implying that teaching collocation in the class systematically week byweek, and scaffolding learners? progress could lead to better learners who canremember and use collocations in their communication in English.KEY WORDSCollocations, retention, lexical approach, lexical collocations, lexical phrases,pattern-centered learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEnglish language teaching retention and use of lexical collocations (verb + noun and adjective + noun) by applying lexical approach in a reading course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151394
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188126
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess