Show simple item record

dc.contributor.advisorMollaoğulları, Hacalet
dc.contributor.authorDönmez Güngör, Ayfer
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:49Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:49Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429464
dc.description.abstractAraştırmanın çalışma evrenini 2008 - 2009 eğitim-öğretim yılında Muğla ilinde görev yapan Beden Eğitimi öğretmenleri oluşturmuştur. Muğla ilinde ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde (özel ve devlet okullarında) görev yapan 100 Beden Eğitimi öğretmeni tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir.Araştırma için beden eğitimi öğretmenlerine kişisel bilgilerinin yer aldığı (8 maddelik) anket formu ile daha önce geçerlilik, güvenilirlik ve madde ayırt ediciliği Özcan (56) tarafından yapılmış olan ?Pekiştireç Kullanmayla İlgili Tutum Ölçeği? (31 maddelik) kullanılmıştır. Araştırmada Beden Eğitimi öğretmenlerinin derslerinde olumlu pekiştireç kullanımı, kayıtsız kalma ve ceza alt boyutlarında karşılaştırmalar yapılmış, kıdem yılı ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır.Araştırmada SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Uygulanan anket formlarına frekans(f), yüzde dağılımları(%), aritmetik ortalama (x) ve standart sapmalarından (Ss) elde edilen puanlar, tablolar halinde gösterilerek yorumlanmıştır. Farklılıkların ortaya konması için bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. İstatistiksel testlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır.Sonuç olarak Beden Eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi derslerinde genel anlamda olumlu öğrenci davranışlarına karşı kayıtsız kalmadıkları, ceza kullanımının yanlışlığına ilişkin tutum geliştirdikleri ancak olumlu pekiştireçleri kullanma yönünde tutumlarının daha etkili ve belirgin şekilde sınıf yönetimi süreçlerinde kullanmalarının uygun olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi öğretmenleri, pekiştireçler, tutum.
dc.description.abstractSUMMARYPhysical education teachers who work in Muğla in 2008-2009 education period constitute the target population of the study. One hundred physical education teachers who work in the level of primary school and high school (in private and state schools) are determined by the method of random sampling.For the research, the survey sheet which contains personal data (8 items) of physical education teachers and `Attitude Scale About Using Reinforcement? (31 items) which is previously done by validity, realiability, discrimination Özcan(56) is used.In the research, comparisons have been done in the courses of physical education teachers? use of base formats of positive reinforcement, being indifferent, punishment and it is tried to be determined whether there is significant difference between the variable of their priority year and gender or not.In the research, SPSS 16.0 statistics package programme is used. To the survey sheets, frequency(f), percentage distribution (%), arithmetic average(x), scores obtained from standart deviation(Ss) shown in charts is explained. Independent groups t-test is used in order to present the diffrences. In the statistics tests, level of significance is taken as p<.05.Consequently, it is thought that the physical education teachers in general are not indifferent to the positive behaviors of the students in physical education classes, they develop an attitude related to the inaccuracy of using punishment, however it would be appropriate to apply the attitudes towards using positive reinforcement more efficiently and more distinctly in the process of classroom management.Key Words: Physical education teachers, reinforcements, attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi derslerinde kullandıkları pekiştireçlere ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the attitudes towards reinforcements that physical education teachers use in physical education courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid335397
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235337
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess