Ortaokul öğretmenlerinin program yönelimleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul Öğretmenlerinin Program Yönelimleri İle Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi adlı çalışmada amaç, ortaokul öğretmenlerinin program yönelimleri ve yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerini görev süreleri, branş, mezun oldukları yüksek öğrenim kurumu, eğitim düzeyi değişkenleri açısından inceleyip, program yönelimleri ve yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Genel anlamda davranış – inanç arası ilişki analizinin yapıldığı bu araştırma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın deseni ise, ilişkisel (correlational) desendir. Üç yüz seksen sekiz (388) katılımcının yer aldığı araştırmada kullanılan ölçme araçları Eren (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Program Yönelimleri Envanteri (Curriculum Orientation Inventory) ve Fer ve Cırık (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği (Constructivist Learning Environments Questionnaire)'dir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin sırasıyla Akademik, Bilişsel Süreçler, Sosyal Yeniden Yapılanmacı, Teknoloji ve Hümanist yönelimlere sahip oldukları, yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma konusunda ise genel olarak kendilerini `çok` yetkin gördükleri saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin Akademik Program yönelimleri ile sınıfta kullandıkları yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this research was to investigate secondary school teachers' curriculum orientations and their skills to organize constructivist learning environments. After obtaining the data by means of experince, subject fields, degree, and their level of education, the relationship between beliefs about curriculum orientations and skills to organize constructivist learning environments was analysed. A total of 388 teachers participated in the study. Data was obtained via Curriculum Orientations Inventory and Constructivist Learning Environments Questionnaire. Mainly focusing on the effects of beliefs on behavioral patterns, the descriptive survey and correlational analysis was used and the data were gathered by one independent sample T-test, one-way multivariate analysis of variance and Pearson correlation. The results indicated that teachers' Academic Orientations ranked highest and Humanistic Orientation ranked lowest. It was also proven that teachers considered themselves as `very` proficient concerning organizing constructivist learning environments. As for the main problem analyzed, a positive correlation was found between teachers's Academic Orientations and Organizing Constructivist Learning Environments.
Collections