Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpolat, Abdullah
dc.contributor.advisorYıldırım, Nihat
dc.contributor.authorAl Mashhadani, Ali Yasir Hashim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:20:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:20:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424065
dc.description.abstractTork bağlantısı (kaplin), iki şaft veya dönen parçaları, güç iletmek amacıyla uçlarından birbirine bağlamak için kullanılan bir cihaz olarak adlandırılır. Kaplinler iki ana gruba ayrılabilir, birincisi rijid bağlantı, ikinci tür ise esnek bağlantıdır. Rijid kaplinler iki makine elemanını birbirine çok hassas olarak bağlamak için kullanılır. Esnek kaplinler ise iki dönen parçayı bir dereceye kadar hizalama hatalarına izin vermek için kullanılan esnek bir bağlantıdır. Esnek bağlantılar da malzeme ve mekanik esnekliği olmak üzere iki ana kategoriye ayrılır. Esnek malzeme türleri esnekliklerini, kauçuk gibi esnek bir malzemenin gerilmesinden veya sıkıştırılmasından veya ince metalik disklerin veya ızgaraların esnemesinden alırlar. Mekanik esneme kavramaları metal yüzeylerin sallanmasından, yuvarlanmasından veya kaymasından hizalama hatalarını kabul eder. Bu tez çalışmasında, yeni geliştirilen bir kaplinin tasarımı ve benzeşimi üzerinde durulmuştur. Kaplin tasarımı, katı modelleme CAD yazılımıyla (SOLIDWORKS 2018) gerçekleştirilmiştir. Sayısal analizler ise ANSYS 16.2 yazılımı kullanılarak elde edilmiştir. Yeni tasarımın her bir bölümünün imalatı detaylı olarak açıklanmıştır. Yeni tasarlanan kaplin ile standart flanş kaplin arasındaki karşılaştırmalar yük kapasitesine ve hizalama hatası değerlerine göre yapılmıştır. Yeni tasarım daha iyi performans gösteren bir bağlantıya ulaşma çabasıdır. Ana kategorilerin iki tipini birleştirerek: Malzeme Esneme ve Mekanik Esneme tipi kaplinler, oluşabilecek gerilimi azaltmak için kritik parçanın alanını arttırarak, bazı parçalara kayma kabiliyeti ve esnek malzemenin varlığı ile birlikte hizalama hatası değeri ve daha fazla güvenilirlik ile yüksek tork kapasitesi elde edilmiştir.
dc.description.abstractTorque connection (coupling) is termed as a device used to connect two shafts to each other at their ends for the purpose of transmitting power. The couplings can be divided into two main groups, first is rigid coupling second type is flexible coupling. Rigid coupling used to connect two shafts which are perfectly aligned and flexible coupling used to join two rotating parts and allow some degree of misalignment. The flexible coupling also falls into two main categories: Material Flexing and Mechanical Flexing. The material flexible types obtain their flexibility from stretching or compressing a resilient material or from the flexing of thin metallic discs. The mechanical flexing couplings accept misalignment from rocking, rolling or sliding of metal surfaces. In this thesis, design and simulation of a modified coupling was studied. Design of coupling was conducted by solid modeling CAD software (SOLIDWORKS 2018). After preparing the 3D model in SOLIDWORKS, the numerical analysis was obtained with the use of ANSYS 16.2 software. Manufacturing of each part of the new design was explained in details. Comparisons made between the new design and standard flange coupling with respect to load capacity and misalignment. The new design is an attempt to reach a better performing coupling. By combining the two types of the main categories: Material Flexing and Mechanical Flexing type of couplings, increasing the critical part's area to decrease the stress that may be occurring, giving some parts the ability to slide and with the presence of the resilient material, high misalignment and high torque capacity with more reliability were obtained.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDesign and manufacturing of a new type torque connection
dc.title.alternativeYeni tip bir tork aktarım ünitesi tasarım ve imalatı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285622
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573038
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineKonstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess