Gaziantep çocuk oyunları üzerine halkbilimsel bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan hayatının bebeklikle ergenlik arasındaki dönemi olarak tanımlayabileceğimiz çocukluk döneminde oyunların çocuğun bedensel, zihinsel, toplumsal ve ruhsal bir bütün olarak gelişmesindeki önemli yeri tartışılamayacak bir gerçektir.Çalışmada birçok disipline kaynak ve doküman sağlayan çocuk oyunlarının Gaziantep kent merkezindeki son yüzyılı halk bilimsel bir açıdan incelenmiştir. Çocukluk ve oyun kavramları, Ülkemizde yapılan çocuk oyunu araştırmaları ve sınıflamaları özetlenmiş, Gaziantep Çocuk Oyunları için bir sınıflandırma önerisi sunulmuştur.Oyunların tespiti ile geleneksel oyunlardan modern oyunlarına uzanan bu süreçte derlenen 250 oyunun adı, oyuncular, oyun alanı, oyun araçları, oyun rolü, oyun formülleri/terimleri, oyun hareketi, oyun kuralları, oyun zamanı ve süresi, oyunlardaki ceza ve ödüller verilerek her oyunun künyesi çıkarılmış, oyunların eş metin ve çeşitlemeleri de birlikte verilmiştir. Son olarak oyunların bağlam ve işlevleri incelenmiş, geleneksel oyuncaklardan örnekler sunulmuştur. Childhood is a period can be described as a lifetime between being a baby and teeneger. It is a well known reality that children games are very important for children?s physological, physical, mental and social behaviour as a whole.This study presents an investigation at Gaziantep city center covering 100 years of period with a folk sciences approach. Childhood and children games are searched and classified. An approach for Gaziantep Children Games is proposed.Overall 250 children games are presented with names, places of happening, instruments necessary, functions, terminology used and formulas, rules and timing of games . Finally an investigation is included for functions and purposes of games with examples of traditional toys all together.
Collections