Reklamlarda erkeklik imgesinin yeniden üretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, toplumsal cinsiyet rollerinin değişmesiyle birlikte televizyon reklamlarında erkek imgesinin yeniden inşasını araştırmak üzerine odaklanmıştır.Kültür endüstrisi ve tüketim kültürünü yaymada önemli bir araç olan reklamlar, erkek kimliğindeki değişikliklerinde en büyük yansıtıcı durumundadır. Reklamlar tarafından ele alınan toplumsal cinsiyet rollerinin bireyler tarafından içselleştirilip, gündelik hayata adapte edilmesi daha kolaydır. Özellikle en yaygın ve en etkileyici özelliğe sahip olan kitle iletişim araçlarından biri olan televizyon reklamları ile topluma hitap etmek daha tercih edilir bir yöntem durumundadır.Reklamlarda erkek imgesinin yeniden inşasını örneklendirebilmek amacıyla literatür taraması yapılarak, ele alınan çalışmanın inceleme bölümde söylem analizi ve göstergebilim tekniği kullanılmış, televizyon reklamları aracılığıyla erkek imgesinin yeniden inşası ayrıntılı olarak irdelenmiş, değişen ihtiyaç ve yaşam tarzları reklamlara yansıyan göstergelerle yorumlanmaya çalışılmıştır. Bu perspektifte, sosyal değişikliklerin erkek imge açısından reklamlara yansıyışı ve televizyon reklamlarında yeniden inşa edilen erkek imgesi analiz edilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Kültür Endüstrisi, Tüketim Kültürü, Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Erkek İmge. The aim of this work has focused on television commercials with the change of gender on men to investigate the reconstruction of the image.Ads are an important tool in spreading the culture industry and consumer culture, it is the biggest reflective of changes in male identity. Adopted by the gender roles of individuals covered by advertising, it is easier to adapt to everyday life. In particular, the most common and most impressive feature with the mass media, television advertisements to appeal to someone who is in a state iletoplu to the more preferred method.The literature in order to illustrate the reconstruction of ads for male image, discussed the analysis said incelemebölü my studies and semiotics technique used television commercials were detailed reconstruction of male imagery through, has been interpreted by the reflected gauge the changing needs and lifestyles ads. In this perspective, the reflections on the ads for male image of social change was rebuilt in broadcasting and advertising men have attempted to analyze the images.Keywords: Advertising, Cultural Industry, Consumer Culture, Gender Roles, Male Image.
Collections