dc.contributor.advisor | Deniz, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Akyol, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:36Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419766 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı cinsiyet, sınıf düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve algılanan ana-baba tutumu değişkenlerine göre ergenlerin iletişim becerileri, öz-duyarlık düzeyleri ve mizah tarzlarını; iletişim becerileri, öz-duyarlık ve mizah tarzları arasındaki ilişkiyi; öz-duyarlık ve mizah tarzlarının iletişim becerilerini yordayıp yordamadığını incelemektir.Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 762 (420 kız; 342; erkek) ergen üzerinde yapılmıştır. Araştırma betimsel olarak hazırlanmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Envanteri, Öz-Duyarlık Ölçeği ve Mizah Tarzları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler t- testi, Mann Whitney U- testi, Kruskal Wallis H testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi, Pearson momentler çarpımı korelasyonu ve hiyerarşik regresyon analizi kullanılarak a=.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS-15/WINDOWS programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre cinsiyet açısından zihinsel iletişim becerileri, duygusal iletişim becerileri, davranışsal iletişim becerileri, izolasyon, aşırı özdeşleşme, öz-sevecenlik, katılımcı mizah tarzı ve saldırgan mizah tarzı; sınıf düzeyi açısından davranışsal iletişim becerileri; algılanan sosyo-ekonomik düzey açısından duygusal iletişim becerileri; algılanan ana-baba tutumu açısından zihinsel iletişim becerileri, davranışsal iletişim becerileri, izolasyon, kendini geliştirici mizah tarzı ve katılımcı mizah tarzı değerleri farklılık göstermişlerdir. İletişim becerileri, öz-duyarlık ve mizah tarzları arasında anlamlı ilişkiler olduğu; öz-duyarlığın ve mizah tarzlarının iletişim becerilerini yordadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ergenlik, İletişim Becerileri, Öz-Duyarlık, Mizah Tarzları. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is investigating communication skills, self-compassion and humor styles of adolescents according to gender, grade level, socio-economic status and parenting styles; correlation between communication skills, self-compassion and humor styles; self-compassion and humor styles as a predictor of communication skills.This study is a descriptive research. The students set of the research was taken in (2009-2010 educational year from the high schools in city center of Muğla. The participants were 762 adolescent (420 girls; 342 boys) who participated in the study. In the research, the data was gotten from ?Personal Information Form?, ?Communication Skills Inventory, Self-Compassion Scale and ?Humor Styles Scale. T-Test, Mann Whitney U test, Kuruskal Wallis H test, one-way ANOVA, Scheffe test, Pearson Moments Corelation Coefficient and regression are used for analyze the data. Statistical analysis were tested at a=.05 significance level. Statistical analyses were carried out with SPSS 15 program in a computerized enviroment.According to the results of research, in terms of gender cognitive communication skills, emotional communication skills, behavioral communication skills, isolation, over identification, self-kindness, social humor style, hostile humor; in terms of grade level behavioral communication skills; in terms of socio-ecomomic statu emotional communication skills; in terms of parenting style cognitive communication skills, behavioral communication skills, isolation, salf-enhancing humor style and social humor style have different scores. And there are significant correlations between communication skills, self-compassion and humor styles. Also self-compassion and humor styles predict communication skillsKey Words: Adolescence, Communication Skills, Self-Compassion, Humor Styles. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları | |
dc.title.alternative | Self-compassion and humor styles as predictor of communication skills in adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sense of humor | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Self compassion | |
dc.identifier.yokid | 414030 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326018 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |