Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorAkyol, Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:36Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:36Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419766
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı cinsiyet, sınıf düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve algılanan ana-baba tutumu değişkenlerine göre ergenlerin iletişim becerileri, öz-duyarlık düzeyleri ve mizah tarzlarını; iletişim becerileri, öz-duyarlık ve mizah tarzları arasındaki ilişkiyi; öz-duyarlık ve mizah tarzlarının iletişim becerilerini yordayıp yordamadığını incelemektir.Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 762 (420 kız; 342; erkek) ergen üzerinde yapılmıştır. Araştırma betimsel olarak hazırlanmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerileri Envanteri, Öz-Duyarlık Ölçeği ve Mizah Tarzları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler t- testi, Mann Whitney U- testi, Kruskal Wallis H testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi, Pearson momentler çarpımı korelasyonu ve hiyerarşik regresyon analizi kullanılarak a=.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS-15/WINDOWS programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre cinsiyet açısından zihinsel iletişim becerileri, duygusal iletişim becerileri, davranışsal iletişim becerileri, izolasyon, aşırı özdeşleşme, öz-sevecenlik, katılımcı mizah tarzı ve saldırgan mizah tarzı; sınıf düzeyi açısından davranışsal iletişim becerileri; algılanan sosyo-ekonomik düzey açısından duygusal iletişim becerileri; algılanan ana-baba tutumu açısından zihinsel iletişim becerileri, davranışsal iletişim becerileri, izolasyon, kendini geliştirici mizah tarzı ve katılımcı mizah tarzı değerleri farklılık göstermişlerdir. İletişim becerileri, öz-duyarlık ve mizah tarzları arasında anlamlı ilişkiler olduğu; öz-duyarlığın ve mizah tarzlarının iletişim becerilerini yordadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ergenlik, İletişim Becerileri, Öz-Duyarlık, Mizah Tarzları.
dc.description.abstractThe aim of this research is investigating communication skills, self-compassion and humor styles of adolescents according to gender, grade level, socio-economic status and parenting styles; correlation between communication skills, self-compassion and humor styles; self-compassion and humor styles as a predictor of communication skills.This study is a descriptive research. The students set of the research was taken in (2009-2010 educational year from the high schools in city center of Muğla. The participants were 762 adolescent (420 girls; 342 boys) who participated in the study. In the research, the data was gotten from ?Personal Information Form?, ?Communication Skills Inventory, Self-Compassion Scale and ?Humor Styles Scale. T-Test, Mann Whitney U test, Kuruskal Wallis H test, one-way ANOVA, Scheffe test, Pearson Moments Corelation Coefficient and regression are used for analyze the data. Statistical analysis were tested at a=.05 significance level. Statistical analyses were carried out with SPSS 15 program in a computerized enviroment.According to the results of research, in terms of gender cognitive communication skills, emotional communication skills, behavioral communication skills, isolation, over identification, self-kindness, social humor style, hostile humor; in terms of grade level behavioral communication skills; in terms of socio-ecomomic statu emotional communication skills; in terms of parenting style cognitive communication skills, behavioral communication skills, isolation, salf-enhancing humor style and social humor style have different scores. And there are significant correlations between communication skills, self-compassion and humor styles. Also self-compassion and humor styles predict communication skillsKey Words: Adolescence, Communication Skills, Self-Compassion, Humor Styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde iletişim becerilerinin yordayıcıları olarak öz-duyarlık ve mizah tarzları
dc.title.alternativeSelf-compassion and humor styles as predictor of communication skills in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSense of humor
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmSelf compassion
dc.identifier.yokid414030
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326018
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess