Show simple item record

dc.contributor.advisorErözkan, Atılgan
dc.contributor.authorÖren, Işil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:34Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419754
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile özgerçekleşim düzeylerinin bazı boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, bireylerin duygusal zekâ kapsamına giren özfarkındalık (self-awareness), duyguları yönetebilme (management of emotion), başkalarının duygularını anlayabilme (empathy), kendini harekete geçirebilme (motivation), ilişkileri yönetme özellikleri ile özgerçekleşim ölçütlerinden: içten denetimli olma, kendini kabul, duygusal yönden açık olma, başkalarıyla yakın ilişkiler kurabilme, içten geldiği gibi davranma gibi boyutların incelenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır.Antalya il merkezinde toplam 120 İlköğretim öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Okullardan seçkisiz yöntemle belirlenen öğretmenler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmada veriler Kişisel Yönelim Envanteri ve Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizleri için SPSS 14.0 programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, duygusal zekâ ile özgerçekleşim boyutları arasında 0.01 önem düzeyinde önemli ve olumlu bir ilişki bulunmuştur. Duygusal zekânın alt boyutları ile özgerçekleşim alt boyutları arasında da 0.01 önem düzeyinde anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Kendini Gerçekleştirme.
dc.description.abstractIn this study, the relationships between primary school teachers' emotional intelligence levels and some dimensions of self-actualization levels were investigated. In this context, the aim of the study is to find out dimensions like self-awareness, management of emotion, understanding feelings of others (empathy), mobilizing itself (motivation) covered by emotional intelligence of the individuals, conducting relations and Inner Directed Support, Self Acceptance, Feeling Reactivity, Spontaneity, Capacity for Intimate Contact from self-actualization measures.Descriptive method was adopted. The study was made on a total 120 primary school teachers in Antalya. Sampling consists of teachers selected randomly from primary schools. The datas were analysed by using SPSS 14.0. Emotional Intelligence Scale and Personal orientation inventory were used.As a result, statistically, it was found a significant relationship in 0.01 significance level between emotional intelligence and self-actualization. Significant relationships between sub-dimensions of emotional intelligence scores and self-actualization were found.Key Words: Emotional Intelligence, Self-Actualization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kişisel yönelimleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence levels and personal orientations of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPersonal Orientation Inventory
dc.subject.ytmSelf-realization
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid409257
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326014
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess