Öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kişisel yönelimleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Erözkan, Atılgan | |
dc.contributor.author | Ören, Işil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:07:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:07:34Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419754 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile özgerçekleşim düzeylerinin bazı boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, bireylerin duygusal zekâ kapsamına giren özfarkındalık (self-awareness), duyguları yönetebilme (management of emotion), başkalarının duygularını anlayabilme (empathy), kendini harekete geçirebilme (motivation), ilişkileri yönetme özellikleri ile özgerçekleşim ölçütlerinden: içten denetimli olma, kendini kabul, duygusal yönden açık olma, başkalarıyla yakın ilişkiler kurabilme, içten geldiği gibi davranma gibi boyutların incelenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır.Antalya il merkezinde toplam 120 İlköğretim öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Okullardan seçkisiz yöntemle belirlenen öğretmenler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmada veriler Kişisel Yönelim Envanteri ve Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizleri için SPSS 14.0 programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, duygusal zekâ ile özgerçekleşim boyutları arasında 0.01 önem düzeyinde önemli ve olumlu bir ilişki bulunmuştur. Duygusal zekânın alt boyutları ile özgerçekleşim alt boyutları arasında da 0.01 önem düzeyinde anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Kendini Gerçekleştirme. | |
dc.description.abstract | In this study, the relationships between primary school teachers' emotional intelligence levels and some dimensions of self-actualization levels were investigated. In this context, the aim of the study is to find out dimensions like self-awareness, management of emotion, understanding feelings of others (empathy), mobilizing itself (motivation) covered by emotional intelligence of the individuals, conducting relations and Inner Directed Support, Self Acceptance, Feeling Reactivity, Spontaneity, Capacity for Intimate Contact from self-actualization measures.Descriptive method was adopted. The study was made on a total 120 primary school teachers in Antalya. Sampling consists of teachers selected randomly from primary schools. The datas were analysed by using SPSS 14.0. Emotional Intelligence Scale and Personal orientation inventory were used.As a result, statistically, it was found a significant relationship in 0.01 significance level between emotional intelligence and self-actualization. Significant relationships between sub-dimensions of emotional intelligence scores and self-actualization were found.Key Words: Emotional Intelligence, Self-Actualization. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kişisel yönelimleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between emotional intelligence levels and personal orientations of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Personal Orientation Inventory | |
dc.subject.ytm | Self-realization | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 409257 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326014 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |