Afganistandaki Ocarina markasına ilişkin marka değerini oluşturan faktörlerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Markalar günümüz pazarlarında daha fazla müşteriyi cezbetmek için en önemli kaynak ve şirketlerle tüketiciler arasındaki arayüzdür. Bu yüzden şirketler markanın değerini etkileyen faktörlere sürekli olarak odaklamaya çalışmalıdır. Bu çalışmada tüketicilerin tercihlerinde marka değerini belirlemeye yönelik oluşturulan model test edilmektedir. Bu kapsamda Afganistan'daki tüketicilerin marka tercihlerinde etkili olan sosyal, psikolojik ve kişisel faktörler ile marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı ve marka imajı değişkenlerinin marka değeri üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin analizi sonucunda; marka farkındalığı haricinde tüm değişkenlerin marka değerine etki ettiği tespit edilmiştir. Brands are the most important source in today's marketplace to attract more customers, and it is the interface between the companies and the consumers. This is why the companies must focus continuously on the factors that affect the value of the brand. In this study, the constituent model is used to determine the value of the brand in the consumers' preferences. In this context, the effect of the social, psychological and personal factors that affect the brand preferences of the consumers in Afghanistan, and the brand value components such as brand loyalty, brand awareness, perceived quality, brand associations and brand image on the brand value were analyzed. As a result of the analysis of the data obtained in the study; it has been determined that all variables except brand awareness positively affect the value of the brand.
Collections