Reklamlarda yuva imgesinin yeniden üretilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı reklamlarda yer alan yuva imajının kurgulanışının toplumdaki egemen ideolojiyle yeniden üretilmesini araştırmak üzerine odaklanmıştır. Yuva kavramı için temel unsur olan ailenin, toplumsal bir kurum olarak ekonomik ve kültürel değişiklikler karşısında gösterdiği değişim kaçınılmazdır. Bu çalışmada tarihsel süreç içerisinde dünya genelinde ve Türkiye özelinde incelenen yuva kavramı, üyeleri, mekanı ve güvenlik gibi vazgeçilemez unsurları ile ele alınmıştır. Bu incelemede kitle iletişim araçlarının ortaya çıkması sonucu, yuva kavramında meydana gelen gelişme ve değişimler de göz önünde bulundurulmuştur. Yuva kavramı, özeline inildiğinde kavrama ait aile, aile üyeleri, mekan gibi unsurların, tüketim kültürü, tüketim toplumu, imaj, kültür emperyalizmi ve özellikle reklamlar bağlamında, egemen ideolojiye yönelik yeniden inşası analiz edilmiştir. Reklamlarda yuva imgesinin yeniden inşasının kurgulanışını ele alabilmek için literatür taraması yapılmış, çalışmanın analiz bölümünde göstergebilim tekniği kullanılmış, televizyonda kullanılan göstergeler aracılığıyla aile ve yuvanın yeniden üretilişi incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yuva, Aile, Reklam, İmaj, Tüketim Kültürü, Tüketim Toplumu, Kültür Emperyalizmi This study focuses on exploring the reconstruction of the Home image in advertisements with the dominant ideology of society. The family, which is the basic element of the home concept, as a social institution can not avoid from the changing againts economic and cultural changes In this study Home concept was approached in historical context with its core elements such as its members, place and security from worldwide to exhaustive in Turkey. The innovations and changings which was associated with the emerge of new mass communication devices also considered in this study in conjunction with the Home concept. Reconstruction of the core elements of Home concept intended for dominant ideology such as family, family members and places was analyzed in the context of consumption culture, consumption society, image, cutural emperializm and especially advertisements The literature review was done in order to handle the reconstruction of Home image in advertisements. Discourse analysis and semiotics methods used for analysis section.Key words: Home Family, Advertisement, Image, Consumption Culture, Consumption Society, Cultural Emperializm
Collections