Show simple item record

dc.contributor.advisorVarol, Asaf
dc.contributor.authorTürel, Yalin Kiliç
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:50Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2020-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419491
dc.description.abstractEğitimde kalitenin yükseltilmesi, fırsat eşitsizliğinin giderilmesi, maliyetin en aza indirgenmesi gibi gereksinimler, klasik eğitim sisteminden farklı bir eğitim anlayışının gelişmesine neden olmuştur. Bu amaçla, uzaktan eğitim kavramının ortaya çıkmasının ardından, çağın teknolojisine uygun yöntemlerin gelişmesi süreci devam etmektedir. Uzaktan eğitim, bireylerin zaman ve mekandan bağımsız olarak eğitim faaliyeti içinde yer almasına imkan tanır.Tez çalışmasında, öncelikle uzaktan eğitim yöntemlerinden biri olan Web'e dayalı uzaktan eğitimin özelliklerine, avantaj ve dezavantajlarına değinilmiştir. Bu tür bir eğitim sisteminin etkin ve verimli kullanılabilmesinde büyük rol oynayan otomasyon programları incelenmiş, sahip olmaları gereken özellikler üzerinde durulmuştur.Otomasyon sistemlerinin yapısı, tasarımı ve proje aşamaları belirtildikten sonra bu konudaki mevcut ihtiyaçlara çözüm getirecek örnek bir sanal sınıf otomasyonu modeli oluşturulacaktır. Uzaktan eğitim faaliyeti içinde yer alan öğretmenler temel bilgisayar ve İnternet kullanım bilgisi ile sanal derslikler açabilecek ve bu derslikler vasıtasıyla bilgilerini İnternet teknolojisinin imkanları ile öğrencilere sunabileceklerdir.
dc.description.abstractThe need to improve the quality of education, to eliminate inequity of opportunities and tominimize the cost, etc caused the development of a different education concept rather than theclassical system. Following the emergence of distance-education, methods suitable to thecontemporary technologies have started to develop. Distance education allows the individuals toparticipate in the education activities regardless of time and place.In this study, firstly, the specifications, advantages and disadvantages of Web-based distanceeducation were identified. The automation programs, which have a great role in using this type ofeducation system effectively, were analyzed; the required characteristics of them were identified.After defining the structure, design and project stages, a sample virtual class automation modelwill be designed in order to answer the existing requirements on this issue. The teachers involved in distance education activities will be able to open virtual classrooms with basic computer and internet skills and from these classrooms, they will be able to present the information to their students by using the advantages of internet technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSanal sınıf eğitim merkezi yazılım projesi
dc.title.alternativeVirtual class education center software project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-22
dc.contributor.departmentElektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10321572
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604274
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineBilgisayar Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess