Search
Now showing items 1-10 of 50
Gaziantep`te halı sektöründe ihracat yapan firmaların uluslararası pazarlara giriş hızını belirleyen etmenler
(2019-04-11)
Bu araştırmanın amacı, halı sektöründe ihracat yapan firmaların pazara giriş hızına etki eden etmenlerin belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma yönteminin uygulandığı tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma ...
Muhasebe meslek mensuplarında iş yaşamı kalitesi ve işten ayrılma niyeti ilişkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı muhasebe meslek mensubu çalışanlarının işten ayrılma kararları ile ilişkili olabilecek faktörleri belirlemektir. Çalışmaya Gaziantep ilinden 151 muhasebe meslek mensubu çalışanı katılmıştır. Verilerin ...
Gaziantep organize sanayi bölgesinde tersine lojistiğin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2018-08-06)
Günümüzde firmalar arasında küreselleşmeden kaynaklanan çetin bir rekabet ortamı mevcuttur. Tersine lojistik faaliyetleri ise bu rekabet ortamında işletmelerin fayda sağlayabilecekleri bir çalışma alanı haline gelmiştir. ...
2001 krizinin firma değeri üzerine etkisi: Gaziantep sanayi işletmelerinde bir uygulama
(2018-08-06)
Kriz, çeşitli sebeplere bağlı olarak meydana gelen ve ülkeler açısından kaçınılmaz bir etken olarak görülen bir olgudur. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde kriz dönemleri ekonomik açıdan buhranlı geçerken, aynı zamanda ...
Bir destinasyon unsuru olarak yerel gastronominin marka şehir pazarlamasında etkileri: Gaziantep örneği
(2018-08-06)
Değişen yaşam koşullarının getirdiği rekabet ortamı, ürün ve hizmetleri olduğu gibi şehirleri de farklılaşmaya ve bunun sonucu olarak da markalaşmaya itmiştir. Markalaşma çalışmaları içindeki şehirler öz varlıklarını en ...
Çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılarının demografik özelliklerine göre analizi: Gaziantep`teki bir işletmede uygulama
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk kavramı hakkında genel bilgiler vermek ve çalışanlarının demografik özelliklerinin, çalıştıkları firmaların kurumsal-sosyal sorumluluk düzeylerine ilişkin algılarında anlamlı ...
İnternette pazarlama araştırması üzerine Gaziantep tekstil sektöründe bir uygulama
(2018-08-06)
Pazarlama faaliyetlerinin dinamik bir çevrede gerçekleşmesi, pazarların işletmelerin faaliyet alanlarının ulusal sınırları aşarak küresel hale gelmesi nedeniyle pazar ve pazarlama araştırması yapmanın giderek güçleştiği ...
İşletmelerin lojistik faaliyetlerinde iş analizi ve zaman etüdü: Gaziantep`te bir vaka incelemesi
(2018-12-22)
Tüm işletmeler varlıklarını sürdürmek, büyüyüp gelişmek amacıyla karlarını maksimize etmeye çalışırlar. Bunun başarılması, işletmelerin faaliyetlerini mümkün olan en etkin ve verimli yol ve yöntemlerle gerçekleştirmelerine ...
Üretim, lojistik ve pazarlama departmanları arasındaki koordinasyonun işletme performansına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmada; genel olarak üretim, lojistik ve pazarlama departmanları arasındaki koordinasyonun bu departmanların performansına ve işletme performansına etkisi incelenmiştir. Bu kapsamda araştırma modeli Gaziantep'teki ...
İşletmelerde çatışma yönetimi: Gaziantep Organize Sanayi Bölgesinde bir uygulama
(2018-08-06)
İnsanlar, sosyal bir varlık olduğu için hayatları boyunca iletişim sürecinin bir parçası olarak çatışma da yaşamaktadırlar. Çatışma insanın bulunduğu her yerde ortaya çıkabilmektedir. Günümüzde yöneticilerin en büyük ...