Now showing items 1361-1380 of 1486

    • Türkiye`de yaşanan Kasım-2000 ve Şubat-2001 krizleri ve bu krizlerin sebebleri üzerine ekonometrik bir çalışma 

      Çabuk, Osman (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET TÜRKİYE'DE YAŞANAN KASIM-2000 VE ŞUBAT-2001 KRİZLERİ VE BU KRİZLERİN SEBEPLERİ ÜZERİNE EKONOMETRİK BİR ÇALIŞMA ÇABUK, Osman Yüksek Lisans Tezi, İktisat Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Metin YILDIRIM ...
    • Türkiye`de yayınlanan Hint dizilerinde üretilen toplumsal cinsiyet rolleri ve bu rollerin kadınlar tarafından alımlama biçimleri: Gaziantep örneği 

      Şen, Revşan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-03)
      Bu tez çalışmasında toplumsal cinsiyet kimliklerinin oluşturulma sürecinde medyanın rolü incelenmiştir. Birinci Dünya Savaşı'ndan bu yana yapısı önemli oranda değişen medya bu değişimle birlikte ideolojik bir aktarım ...
    • Türkiye`deki bloglarda İslami feminist yaklaşımla yeni bir kadın kimliğinin inşası (Reçel Blog Örneği) 

      Akyilmaz, Öznur (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'deki bloglarda İslami feminist bir yaklaşımla yeni bir kadın kimliğinin inşasını konu alan tezimizin amacı Türkiye'nin Tanzimat döneminden bu yana süregelen modernleşme sürecinde inşa edilen modern kadın ...
    • Türkiye`deki katılım bankalarında pazar odaklılığın işletme performansına etkisi 

      Şahin, Ahmet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada pazar odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu kapsamda pazar odaklılığın alt boyutlarından olan müşteri odaklılık, rakip odaklılık ve departmanlar arası koordinasyonun, işletme ...
    • Türkiye`deki marka isimleri üzerine bir araştırma ve analiz 

      Okkiran, Şehnaz (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ? sim?, bir markanın en önemli değerlerinden birisi olarak kabul edilmektedir. ?Solbeyinlere? hitap eden etkili bir marka ismi, markanın kolay hatırlanabilirliğini önemlibir biçimde artırdığı ortaya konulmuştur. Dünya ...
    • Türkiye`deki mevduat ve katılım bankalarının sosyal medya kullanımına ilişkin bir değerlendirme: Facebook Değerlendirme Endeksi 

      Göğüş, Hüseyin (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-03)
      Sosyal medya sitelerinin popülaritesi ve internet kullanıcılarına sunduğu hizmet çeşitliliği her geçen gün artmaktadır. Bu artışın bir sonucu olarak, sosyal medya hem müşteriler hem de firmalar için önemli bir konu haline ...
    • Türkiye`deki siyasi uygulamaların eğitim yönetimine yansımaları (Gaziantep modeli) 

      Ovacik, Meral (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      öz TÜRKİYE'DEKİ SİYASİ UYGULAMALARIN EĞİTİM YÖNETİMİNE YANSIMALARI ( GAZİANTEP MODELİ ) OVACIK, Meral Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı Tez Yöneticisi : Yard.Doç. ...
    • Türkiye`deki tatlı tüketim alışkanlıkları: Y kuşağının (18-25 yaş arası) incelenmesine yönelik bir araştırma 

      Sevimli, Yaşar (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-03)
      Mutfak kültürü, yeme içme ve toplumun düzeni, yiyeceklerin diğer kültür elemanlarıyla ilişkisi, yemeklerin içine konan gıdalar gibi alt başlıkları kapsayan bir tanım olmakla birlikte, toplumu oluşturan bireyler tarafından ...
    • Türkiye`nin Avrupa Para Birliğine katılımının incelenmesi 

      Buşi, Sohaib (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-26)
      Avrupa Para Birliği, ekonomik entegrasyonda önemli bir deneyimdir; buna olan ihtiyacın önemini ikinci dünya savaşının bitmesinden sonra Avrupa'da yarattığı ekonomik yıkım ve zararlar belirlemiştir. Bu olaylar eski ...
    • Türkiye`nin enerji ekonomisi: Avrupa Birliği (AB) ve Türkiye enerji politikalarının yapısal uyum sorunları 

      Şentürk, Mehmet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'nin enerji ekonomisine ve dünyadaki konumuna dikkati çeken bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Gerek dünya ve AB, gerekse ülkemiz için hazırlanan veriler tablolar halinde sunulmuştur. Bu veriler ışığında ...
    • Türkiye`nin enerji sektörünün ekonomik analizi 

      Özdamar Çakiroğlu, Ümran (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Enerji konusu Dünya'da ve Türkiye'de son yıllarda oldukça popüler bir konu olmakla birlikte ülkelerde büyüme ve kalkınmanın devam etmesi için de önemli bir unsurdur.Sürdürülebilir enerji, ülke çıkarlarının ...
    • Türkiye`nin su ihtiyacının yapay sinir ağları ve bulanık mantık yöntemleri ile tespiti 

      Şahin, Ömer (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde Türkiye'nin gelecekteki su ihtiyacı bulanık yapay sinir ağı metodu kullanılarak tahmini olarak elde edilmiştir.Türkiye İstatistik Kurumundan (TÜİK) alınan veriler bulanık yapay sinir ağı metodunda kullanılmak ...
    • Türkiye`nin yeni hükümet sisteminin parti sistemine etkisi 

      Aslan, Emine (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-17)
      Türkiye, 16 Nisan 2017 tarihinde halkoylaması yoluyla anayasa değişikliğine giderek yeni bir hükümet sistemi kabul etmiştir. Amerikan başkanlık sisteminin temel unsurlarına sahip; fakat bazı özellikleriyle `Türk tipi ...
    • Türkiye`ye gelen göçmenler: Diaspora ve devlet güvenliği 

      Yağmurlu, Bariş (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-17)
      Türk milleti, eski çağlardan beri ana vatanı olan Türkistan coğrafyasından ayrılarak birçok farklı coğrafya ve bölgelere yayılmış ve oraları kendine vatan edinmiştir. Zaman içerisinde yayıldığı ve vatan edindiği bu ...
    • Türkiyede bankacılık sektörü dış kaynak kullanımı ve ülke içindeki kredilere etkisi 

      Öztop, Selda (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bankacılık sektörünün finans sistemi içerisindeki rolü her geçen gün artmaktadır. Bankaların en önemli özellikleri finansal sisteme fon sağlamlarıdır. Bankalar bu özelliklerini kredi aracılığı ile gerçekleştirirler. ...
    • Türklerde bayram 

      İslah, İbrahim (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bayramlar milletimizin millet olma şuurunu ortaya çıkaran önemli unsurlardan biridir. Topluluklar kardeşce yaşamayı, bütünlüğü, acıyı ve tatlıyı paylaşmayı özümsediği zaman millet olmayı başarabilirler. Millet olmak bir ...
    • Türklerde hukuk devleti kavramının tarihsel gelişimi: Töre hukukundan çağdaş anayasalara 

      Altunbaş, Ali (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Hukuk devleti, vatandaşların hukuki güvenlik içinde bulundukları, devletin eylem ve işlemlerinin hukuk kurallarına bağlı olduğu, yönetilenlere hukuksal güvenceler sağlayan, yönetilenlerin temel hak ve özgürlüklerini güvence ...
    • Türklerde ölü aşı 

      Doğmuş, Neslihan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-28)
      Türkler gelenek ve göreneklerine bağlı bir millettir. Bu çalışmamızda ölüm gibi büyük ve acı bir olay karşısında Türk insanının hayatının nasıl etkilendiği ve uyguladıkları farklı adetler araştırılmıştır. Türklerde ölüm ...
    • Türkmen doğalgazının Türkmenistan ekonomisine yansımaları 

      Bazarova, Almagül (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Orta Asya bölgesinde hidrokarbon rezervleri bakımından en zengin ülkeleri arasında yer alan Türkmenistan 1990 yılında SSCB'nin dağılmasının ardından 1991 yılında bağımsızlığına kavuşmuştur. Sahip olduğu doğalgaz ...
    • Tıbbi bilirkişi 

      Aba Harmanci, Fatma (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-14)
      Bilirkişilik kurumu, yargı sistemi içerisinde büyük öneme sahiptir. Bu sebeple bilirkişilik alanında yaşanılan problemlere çözüm getirilmesi amacıyla 6754 sayılı Bilirkişilik Kanunu çıkarılmış ve bu kanunla bilirkişilik ...