Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1043-1062 of 1486
-
PKK/KCK eylem profili: Gaziantep örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, PKK/KCK örgütünün Gaziantep'te 2003-2013 yılları arasında gerçekleştirdiği eylem profillerini ayrıntılı bir biçimde betimleyerek, konuya ilişkin nitelikli tartışmalar ve değerlendirmeler yapmaktır. ... -
PKK`nın hâkimiyet stratejisinde şiddet kullanımı
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-18)Terör ve terörizm genel olarak baskı ve korku ile güvensizlik atmosferi oluşturarak halkı siyasi otoriteyekarşı caydırmaya çalışmaktır. Bu güvensizlik ortamında hem açık amaçlarını hem de gizli amaçlarına ulaşabilmek için ... -
Polis meslek yüksek okulları eğitim programlarının program temel unsurları açısından incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULLARI EGITIM PROGRAMININ PROGRAM TEMEL UNSURLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ GÜLEP, Saffet Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Atanur ... -
Polis meslek yüksek okulları eğitim programının değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULLARI EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ AKSU, Murat Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hikmet Y. CELKAN Haziran 2004, 150 Sayfa ... -
Polis meslek yüksek okulu yöneticilerinin toplam kalite yönetimine hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)II oz POLİS MESLEK YÜKSEK OKULU YÖNETİCİLERİNİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE HAZIR BULUNUŞLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Ahmet, TOPALBEKİROĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. M. Semih ... -
Politik pazarlama araçlarından tutundurma faaliyetlerinin seçmen özellikleri bakımından incelenmesi: Gaziantep örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-08)Pazarlama, üretilen mal veya hizmetleri satabilme sanatıdır. Politika, devlet ve insanları yönetebilme becerisidir. Amaçları iktidara gelebilmek olan siyasi partilerin fikirlerini pazarlama sürecine de politik pazarlama ... -
Politik pazarlama uygulamalarına bakış açılarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Politik pazarlama, seçim kampanyalarında ve özellikle de seçim propagandalarında önemli bir yer tutmaktadır. Politik pazarlamanın nesnel bir şekilde uygulanmaya konması siyasi partilerin kendi politikalarını ifade etmesi ... -
Politik pazarlamada Recep Tayyip Erdoğan`nın liderlik algısının seçmenlerin demografik özellikleri açısından incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-11)Pazarlama, işletmenin hedeflerini gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden tüketiciye veya kullanıcıya doğru yönlendiren organizasyon faa¬liyetlerinin ... -
Popüler tüketim kültürünün sosyal ilişkilerde yarattığı görünmez (soyut) hiyerarşi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-10)İnsanoğlu var olduğu günden bu yana topluluklar halinde yaşamayı öğrenmiş ve topluluğun bir parçası olma ihtiyacını her dönem hissetmiştir. Bu nedenle sosyalleşme olgusu insanın en temel gereksinimleri arasında yer almaktadır. ... -
Popülist kalkınma söyleminin sağ ideolojiye yakın yazılı basında kurgulanışı
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-02)Türkiye'de çok partili hayata geçiş ile birlikte iktidara gelen sağ parti ve siyasetçiler, genellikle icraatlarını `kalkınmacılık` söylemi ile sunarak geniş halk kesimlerinin desteğini kazanmaya çalıştılar. 1980'lerden ... -
Porstmodern bir tüketim kültürü yeniden üretim nesnesi olarak teknoloji odaklı telekominikasyon örnekleri: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom örnekleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-08)Kapitalizmin varlığını sürdürebilmesinin temel şartı tüketim toplumunun oluşturulması, reklamlarla aktarılan sembolik ihtiyaçlar ve sunulan hayat tarzları sonucunda gerçekleşmektedir. Reklamlardaki anlamın nasıl oluşturulduğu ... -
Portföy yatırımlarını etkileyen faktörler: Türkiye örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-12)Finans piyasası Bretton Woods Sistemi'nin 1970'li yılların başında kaldırılması, teknoloji ve haberleşme alanındaki gelişmeler sonrası serbestleşme yoluna gitmiştir. Finansal alandaki serbestleşme akabinde ... -
Postmodern kadın kamusallığının olanak ve sınırlılıkları: `blogcu anne` bloğu örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-12)Bu tez çalışması ataerkil ilişki biçimlerinin hâkim olduğu toplumlarda özel alana sıkıştırılan kadının, seçilen bir anne bloğu üzerinden oluşturduğu karşıt kamusallık potansiyelinin olasılıklarını ve sınırlılıklarını ... -
Postmodern kimlik kalıplarının popüler Türk sinemasındaki yansımaları
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-25)Bu çalışmanın amacı, popüler Türk sinemasında karşılaştığımız karakterlerin, Postmodern insanın kimlik özelliklerine ne şekilde uygun davranışlar sergilediğini veya söylemlerde bulunduğunu saptamaktır. Bunu yaparken Modernite ... -
Postmodern televizyonu kadınların okuma biçimleri: Müge Anlı ile Tatlı Sert programı üzerine bir alımlama çalışması (Diyarbakır örneği)
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-20)ÖZETPostmodernizmin kavram olarak ilk kullanımı sanat, mimari ve edebiyat alanında modernlikten sonraki dönemi tarif etmek için olmuştur. 1960'lı yıllardan itibaren sosyo-politik ve ekonomik alanda yaşanan bazı ... -
Postmodernlik ve muhafazakarlık bağlamında kadın kimliği inşası: Gaziantep örneği
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-16)Modernliğe getirdiği eleştiri ile modern sonrası olanın bilgisini veren, ama belli bir sistem önerisinde bulunmayan postmodern düşünceye değinilecektir. Çoğulcu ve farklılık temelinde çeşitli özne ve özne grupları arasında ... -
Power sharing lebanon, Iraq and Syria comparison study
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-19)20. Yüzyılın başlarında, bölgede bazı ülkeler ortaya çıktı. Bu ülkelerin halklarının, ülkelerinin oluşması hakkında hiçbir fikirleri yoktu. Ülkelerinin aldığı kararı, Osmanlı Halifeliğinden ayrılmayı ve şimdiki sınırlar ... -
Presenteizm ve psikolojik sözleşmenin duygusal zekâ ile ilişkisi: Gaziantep Üniversitesi`nde bir uygulama
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1970'lerden günümüze kadar yapılan araştırmalar göstermiştir ki bilişsel zekâ (IQ), kişinin gerek hayattaki başarısı ve gerekse örgüt başarısı üzerinde tek başına etkili değildir. Araştırmalar bilişsel zekânın yanında ... -
Problem odaklı polislik: Gaziantep Emniyet Teşkilatında görev yapan amirlerin suç analizine ilişkin görüşleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Suçları önlemek, güvenliği sağlamak ve özgürlükleri tehdit eden durumlarla mücadele etmekle görevlendirilen polis teşkilatları bu sorunlar için kalıcı çözümler aramaya devam etmektedir. Çağdaş polislik anlayışında; polisin ... -
Profesyonel turist rehberlerinin sahip olması beklenen nitelikleri ile sergiledikleri performansın yerli turistler tarafından değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda artan iletişim ve ulaşım olanakları, turizm sektöründe de etkisini göstermiştir. Bu imkanların artması neticesinde hem yurtiçi hem de yurtdışı turizm seçeneklerinin daha fazla olduğu, bunun yanında turistlerin ...