İleri ürün kalite planlaması sürecinde analitik hiyerarşi proses (AHP) ve kalite evi (QFD) yöntemlerinin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İleri Seviyede Ürün Kalite Planlaması; otomotiv sektöründeki tasarım sürecinde, ürünün müşteri memnuniyetini sağlayabilmesi amacı ile gerekli adımların tanımlanmasını ve gerçekleştirilmesini sağlayan yapısal bir metottur. Otomotiv sektöründe müşteri şartları oldukça disiplinli bir biçimde dokümante edilmektedir ve uygulanmaktadır. Bu çalışmayla; bu sektörde faaliyet gösteren bir firmada, yeni ürün devreye alma sürecini planlayan İleri Düzeyde Kalite Planlaması aşamasında müşteri beklentilerinin belirlenmesi ve bu beklentiler göz önüne alınarak proses tasarımına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda; hem ürün hem de proses tasarımının iyileştirilmesi için müşteri gereksinimlerini net olarak ortaya koyan QFD yönteminden yararlanılmıştır. Böylece diğer rakip firmalar göz önünde tutularak kritik olan müşteri beklentileri belirlenmiş ve bu beklentiler proses akışında garanti altına alınarak müşteri memnuniyetinin artırılması sağlanmıştır. Artan müşteri memnuniyeti firmaya hem müşteri ile kalıcı ilişkiler temin etmektedir hem de rekabet üstünlüğü sağlamaktadır.Bu çalışmada Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve Kalite Evi yöntemleri kullanılmıştır. Kalite Evi'nin ilk aşaması olan müşteri gereksinimlerinin belirlenerek önceliklendirilmesi hususunda çok amaçlı karar verme yöntemlerinden olan AHP yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemlerin birlikte kullanımı ile müşteriyi memnun edecek ürün veya hizmet oluşumunu destekleyecek bir `Ürün Kalite Planı` oluşturulmuştur. Advanced Product Quality Planning is a structural method which defines and implements the required steps so that the product can assure the customer satisfaction during the design process in the automotive sector. The customer requirements are strictly documented and implemented in automotive sector. Hereby; it is aimed to define the customer expectations and to create value in the process design considering these expectations in the Advanced Product Quality Planning stage of the New Product Launching Process. In accordance with this purpose; the QFD methodology which clearly presents the customer requirements was applied in order to improve both the process and product design. Thus the critical customer requirements has been determined considering the other competitors and the customer satisfaction has been increased by ensuring these requirements in the production process flow. The increased customer satisfaction creates both permanent coorperation and competitive advantages. In this study, Analytical Hierarchy Process and Quality Function of Deployment methodologies are used. With regard to the prioritization of the customer requirements which is the first step of the QFD, the AHP methodology which is the method of the multiple criteria decision making was utilized. The Product Quality Plan which supports the product or service to correspond the customer satisfaction was created by combining these methodologies. Anahtar Kelimeler: Advanced Product Quality Planning, Analytical Hierarchy Process, Qua
Collections