Hemşirelik öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde akademik güdülenme, akademik yükleme stilleri ve akademik özyeterlik inancının akademik erteleme davranışlarını ne derecede yordadığını incelemektir. Çalışmanın evrenini, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesindeki 747 Hemşirelik öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğü, evren sayısının bilinmesi durumunda uygulanan formül yardımıyla 476 olarak belirlenmiştir. Örneklemi ise tabakalama örnekleme yöntemi ile her sınıf tabaka kabul edildikten sonra her bir tabaka ağırlığına orantılı olarak örneklem sayısı ve öğrenciler belirlenmiştir. Bu çalışmada, `Tanıtıcı Özellikler Formu'', `Erteleme Davranışı Değerlendirme Ölçeği Öğrenci Formu`, `Akademik Güdülenme Ölçeği` ile `Akademik Özyeterlik Ölçeği` ve `Akademik Yükleme Stilleri Ölçeği` olmak üzere beş ölçme aracı kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 programında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin akademik erteleme davranışları (52.2±11.6), akademik özyeterlik inançları (16.8±3.8), akademik güdülenme düzeyi toplam (66.9±12.3) puan ortalaması ile alt boyutlarından kendini aşma (23.2±4.2), keşif (24.3±4.9), bilgiyi kullanma (19.3±4.8) puan ortalamaları yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin akademik görev ve sorumlulukların yerine getirmek için karşılaştıkları sorunları çözüme kavuşturmada daha kötümser oldukları sorunlarının nedeni olarak kendilerini gördükleri (3.6±0.8), bu nedenlerin gelecekte var olacağını (3.7±0.8) ve yaşamının diğer alanlarınıda etkileyeceğini (3.7±0.9) düşündükleri belirlenmiştir. Akademik erteleme davranışlarıyla; akademik yükleme stilleri arasında pozitif yönde anlamsız (r= .017), akademik güdülenme (r = -.128) ve akademik özyeterlik (r = -.151) arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Akademik yükleme stilleri ile güdülenme arasında negatif yönde anlamlı (r= .050) ve özyetelik arasında pozitif yönde anlamlı (r= .311), ilşki belirlenmiştir. Akademik güdülenme ile öz yetelik arasında ise pozitif anlamlı ilişki saptanmıştır. Regresyon modelimiz anlamlı olmakla birlikte (F=4.898, p=0.002) akademik erteleme davranışını negatif yönde anlamlı (t=-.571, p=0.010) en güçlü yordayan değişken %12.3'ünü açıklayan akademik öz yeterliliktir. Akademik erteleme davranışını ikinci sırada yordayan değişken ise Akademik güdülenme olup %9'unu negatif yönde anlamlı (t=-.891, p=0.050) olarak açıklamaktadır. The purpose of this study, is to examine the extend to which the academic motivation the academic uploading styles and the academic self- efficacy belief how predicts the academic procrastination behavior in nursing students.The study universe constitutes 747 nursing students at Gaziantep University Health Sciences Faculty. The size of the sample is determined to be 476 the formula applied if the number of the universe is known. The sample was determined by stratification and sampling method and the number of samples and the students were determined in proportion to the weight of each layer, each class layer after it was accepted. In this study, `İntroductory Characteristics Form`, `Deferred Behaviour Evaluation Scale- Student Form`, `Academic Achievement Scale`, fivemeasuring instruments were used to be `Academik Self- Efficancy Scale` and `Academik Loading Style Scale`.The data were evaluated in the SPSS 22 programme. Students' academic procrastination behavior (52.2±11.6), academic self-efficacy beliefs (16.8±3.8), the level of academic motivation with a total score of (66.9±12.3), self transcendence from subscales (23.2±4.2), discovery (24.3±4.9), using information (19.3±4.8) average scores were found at a high level. Students are more pessimistic in solving the problems of the fact that they see themselves as the reason for the problems (3.6±0.8) that they face in fulfilling their academic duties and responsibilities and these causes will exist in the future (3.7±0.8) and that other areas of life will also be affected that (3.7±0.9) were considered to have been determined. A meaningful relationship was detected in the negative direction with the academic procrastination behavior; between academic uploading styles in the positive direction meaningless (r= .017), academic motivation (r = -.128) and academic self-efficacy (r = -.151). A meaningful relationship was determined between academic uploading styles, motivation in the negative direction (r= .050) and self-efficacy in the positive direction (r= .311). Our regression model with meaningfulness (F=4.898, p=0.002), in the negative meaning of the academic procrastination behavior (t=-.571, p=0.010) and the strongest predictor and variable is the academic self-sufficiency that explains of 12.3%. The second variable that predicts the academic procrastination behavior is the academic motivation and explains of 9% as (t=-.891, p=0.050) meaningfully in the negative direction.
Collections