dc.contributor.advisor | Barut, Erol | |
dc.contributor.author | Alkayalar, Şaziye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:56:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:56:20Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416085 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Türkiye'de yazma dersleri uzun yıllardan beri geleneksel biçimde bir model metne dayalı olarak sürdürülmektedir. Son yıllarda bu uygulamadan biraz uzaklaşılmış ise de tamamıyla model odaklı yazma dersleri yerini okur odaklı yazma derslerine bırakmamıştır. Burada ele alman sorun, iletişimsel olarak iyi bir yazı nasıl yazılır sorunudur. İyi yazabilmek için herşeyden önce iyi okuyabilmeliyiz. İyi yazı yazmanın öğrenilebilecek bir olgu olduğuna inanmalıyız. Bütün bunları gözönüne alarak böyle bir çalışmanın yapılması gerektiğine inandım. Bu çalışmadaki amacım yazma derslerindeki süreç ve ürün yaklaşımlarının önemini ve bu yaklaşımlar içerisinde yaratıcılığı da kapsayan, son aşama olan iletişimsel yazmaya varışı vurgulamaktı. Araştırma, Trakya Üniversitesi'nin Yabancı Diller Bölümü İngilizce Ana Bilim Dalında hazırlık sınıfı yazma derslerinde yirmisekiz hafta süresince yapıldı. Teorik bölümde, yazmanın ve yazma becerisinin ne olduğu, yazma öğretimi, yazmanın tarihçesi, konuşma ve yazı dili arasındaki fark, yazmanın okuma ile olan ilişkisi ele alındı. Aynı zamanda sınıf içerisinde yapılan yazma faaliyetleri, yazma sürecindeki metin üretimi, metinlerdeki derin yapı ve yüzey yapı analizleri hakkında bilgi verildi. Önceden kazanılmış geçmişteki bilgileri ifade eden `Schema Theory` ve yazmaya olan etkisi, öğrencinin yazma aktivitesindeki rolü, ana dilin yazmadakietkisinden söz edildi. Hata analizi, yaratıcılık ve yazma ile olan ilgisi açıklandı. Bu çalışmada amaç özelliği taşıyan dil ve iletişim hakkında da bilgi verildi. Tezin araştırma bölümünde nitelik araştırma metotlarından faydalanılarak, araştırma problem belirleme ve problem çözme olarak iki aşamada gerçekleştirildi. Sonuç olarak öğrencilerin altı aşamada iletişimsel yazmaya varmaları sağlandı. Yapılan bu araştırmanın İngiliz Dili Eğitimi hazırlık sınıfı yazma derslerinde rehber özelliği taşıyacağına inanıyorum. | |
dc.description.abstract | 11 SUMMARY In Turkey, writing courses have been taught traditionally according to a model text. Recently this method has not been used, in a way, reader- focused writing courses have not been applied instead of model-focused writing courses. The problem handled in this study is on how to write in a communicative way. Writing in a good way is related with reading. Therefore, I mentioned about this relation in this study as well. In addition, we should truly believe that good writing skill can be learnt. This study shows how it can be achieved, too. Considering all these points I realized this study, and my aim in this study was to emphasize the importance of process and product approaches in writing courses and, using these approaches which include creativity, to arrive at communicative writing. This research was done in the writing courses of prep, class of English Department in Faculty of Education at Trakya University. It was completed in twenty-eight weeks. In theoretical part of the study, the definition of writing was given, and writing skill, teaching writing, history of writing, differences between written and spoken languages, the relation of writing and reading were mentioned. At the same time writing activities in the classroom,iii production of text, the analysis of deep and surface structures in texts were explained. Besides, Schema Theory, which includes background knowledge, and the impact of Schema Theory on writing were examined. The learners' role in writing activity, the effect of interlanguage on learners were analyzed. Error analysis, creativity and its relation with writing were explained. Language and communication which were the main aim of this study were mentioned as well. In the research part of the study, making use of qualitative methods action research was realized in two stages as diagnostic and therapeutic. As a conclusion, the students gained some skills that helped them to reach a level in which they could write in a communicative way. I believe that tins research will be a guide for English Teachers who teach writing in prep, classes in ELT. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Two approaches to writting process and product: A case study in ELT preservice teacher training | |
dc.title.alternative | Yazma becerisi ile ilgili iki yaklaşım: Süreç ve sonuç öğretmen yetiştiren kurumlardaki İngilizce dil öğretimi ile ilgili bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 71967 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 71967 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |