Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerde mesleki tükenmişlik düzeyi ve nedenleri
dc.contributor.advisor | Onur, Vildan | |
dc.contributor.author | Karabiyik Özipek, Aysun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:54:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:54:07Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415169 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Edirne ilinde görev yapan öğretmenlerde mesleki tükenmişliknedenlerini tespit etmektir. Bu nedenle Maslach Tükenmişlik Envanteri ( Maslach BurnoutInventory- MBI ) kullanılmıştır.Edirne ilinde görev yapan 212 öğretmene anket uygulanmıştır. Ankete katılanlardan%43.9'u erkek, %56.1'i ; %11.3'ü 20-25 yaş grubuna, %22.6'sı 26-30 yaş grubuna, %23.1'i31-35 yaş grubuna,%16.5'i 31-35 yaş grubuna, %17.5'i 36-40 yaş grubuna, %7.5'i 41-45 yaşgrubuna dahildir. Örnekleme giren öğretmenlerde çalıştıkları okula göre yapılan tek yönlüvaryans analizinde duygusal tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı fark olduğu, duyarsızlıkve kişisel başarı düzeyinde ise anlamlı fark olmadığı; araştırmaya katılan öğretmenlerin yaşortalamasıyla tükenmişlik düzeyine ilişkin yapılan tek yönlü varyans analizi sonucundatükenmişlik ve duygusal tükenmişlik düzeyinde anlamlı fark bulunmamasına karşılık kişiselbaşarı ve duyarsızlık düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Sahip olunan çocuk sayısı ileduygusal tükenmişlik düzeyi puanları aritmetik ortalaması arasında anlamlı fark bulunurkenkişisel başarı ve duyarsızlık düzeyinde anlamlı fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin eğitimdurumu ile tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Örnekleme dahil olanöğretmenlerin haftalık ders saati, medeni durum, branşlara ve cinsiyetine göre tükenmişlikdüzeyi arasında anlamlı fark bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to find out the reasons of professional burnout teacherswork in Edirne. So Maslach Burnout Inventory has been used.212 teachers who work in Edirne were questionaried. %43.9 of the teachers are maleand %56.1 famele. %11.3 in 20 -25 age group, %22.6 in 26-30 age group, %23.1 in 31-35group, %16.5 in 36-40 age group and %7.5 in 41-45 age group. In one way variance analysisthat was done with the teachers who are in illustration, according to the school they work, ıthas been foun out that in spite of there isn?t a meaningful difference between burnout andemotional burnout, there is a meaningful difference between personal success and in levelof personality, as a result of one sided variance analysis that was done according to their ageavarage it has been found out that there is a meaninful difference between the number of kidsthey have and the points of the levels of the emotional burnout, it hasn?t been found out ameaningful difference between their level of education and level of burnout.ıt hasn?t beenfound out a meaningful | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerde mesleki tükenmişlik düzeyi ve nedenleri | |
dc.title.alternative | The Reasons and the level of professional burnout in teachers, work in secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.identifier.yokid | 9012450 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206807 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |