Analitik ağ süreci ve kısıtlar teorisi düşünce süreçlerini kullanarak iş kazalarının önlenmesi: Tersane uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yaklaşık 35 bin çalışan doğrudan, 100 bin çalışan ise dolaylı olarak gemi inşa sektöründe istihdam edilmektedir. Ölümlü kaza oranının diğer endüstri sektörlerinin ortalamasının 3,5 katı olması Gemi inşa sektöründeki İSG'nin sağlanmasının ekonomik boyutları bir yana sosyal boyutları itibariyle de ülke kalkınması açısından hayati öneme sahip toplumsal bir konu olduğunu ortaya koymaktadır. Avrupa Birliği (AB) mevzuatı uyum süreci kapsamında çıkarılan 4857 sayılı İş Kanunu ve sonrasında devam niteliğinde olan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve bu kanunu desteklemek maksatlı çıkarılan çeşitli yönetmelikler bu hususta düzenlemeleri içermektedir. 4857 sayılı İş Kanunu ile önceki yıllarda reaktif (tepkisel) yaklaşım ve meydana gelen olayın gerçekleşmesi sonrası yapılan inceleme ve değerlendirmeler ile işin analiz edilerek, yeniden düzenlenmesi ve önlem alınması üzerinde yoğunlaşılır iken; günümüzde 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile yeni bir bakış açısı olan önleyici (proaktif) yaklaşım, olayın meydana gelmeden öncesine, işi görenlere ve güvenli olmayan iş yöntemlerine odaklanıp daha güvenli çalışma ortamının sağlanması için çözümler üretilmesi hedeflenmektedir.Bu çalışmada Analitik Ağ Süreci kullanılarak gemi inşa sektöründe meydana gelen kazaların nedenlerinin tespit edilmesi ve bu nedenlerin ortadan kaldırılması için izlenecek yol haritasının Kısıtlar Teorisi Düşünce süreçleri doğrultusunda ortaya konması amaçlanmıştır. In Turkey, approximately 35 thousand employee directly and indirectly 100 thousand workers are employed in the ship building industry. The rate of fatal accidents is 3.5 times the average of other industrial sectors. The provision of OHS in the shipbuilding sector reveals that it is a societal issue with vital importance in terms of national development as well as its economic dimensions.Labor Law No. 4857, Law No. 6331 on Occupational Health and Safety, and various regulations established in the framework of the European Union legislation contain important regulations in this respect. In the past years, while focusing on the reorganization of work with reactive approach and post-event investigation, today, the proactive approach focuses on employees and unsafe practices before the event takes place and produces solutions to prevent unsafe, unhealthy work.In this study, it is aimed to determine the causes of the accidents that took place in the shipbuilding sector using Analytic Network Process and to reveal the road map to be followed in order to eliminate these causes in the direction of the Theory of Constraints Thinking processes.
Collections