Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin değer sistemleri ve sorun çözmedeki yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6. ÖZET Araştırmamız, Kocaeli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 1. sınıf (I. Öğretim ve II. Öğretim) ve 2. sınıf (I. Öğretim) olmak üzere toplam 195 öğrencinin değer sistemlerinin ve sorun çözmedeki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesine yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin yaş, doğum yeri, ÖSS puanı ve OÖBP'lan göz önünde bulundurularak aralarındaki ilişkilere bakılmıştır. Öğrencilere Raudsepp'in `Ne Kadar Yaratıcısınız?` testi uygulatılarak 195 öğrenciden 56'sının yüksek, 139'unun da düşük sorun çözme yeterliliğine sahip olduğu belirlenmiştir. Daha sonra her iki gruba da Super'in `Değerler` testi uygulatılarak yüksek ve düşük sorun çözme yeterliliğine sahip olan öğrencilerin değerleri incelenmiştir. Ayrıca sorun çözmede yeterlilik düzeyi yüksek ve düşük olan öğrencilerin önem verdikleri ilk (5) değer araştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sorun çözmede yeterlilik düzeyi yüksek ve düşük olan öğrencilerin önem verdiği ilk (5) değer içerisinde ilk (3) değer benzerlik gösterirken diğer (2) değer farklılık göstermiştir. Her iki grubun da önem verdiği ilk (3) değer; ÖSS puanı, estetik ve ilerleme şeklinde olurken; diğer (2) değer yeterlilik düzeyi yüksek olanlarda yaratıcılık ve toplumsal ilişkiler; sorun çözme yeterlilik düzeyi düşük olanlarda ise fiziksel aktivite ve yetenek kullanımı şeklinde ortaya çıkmıştır. Bütün ölçülen değerler birbirleri ile karşılaştınlmıştır. Çıkan sonuçlar literatürler ve araştırmalar ile desteklenmiştir. Araştırmamızın sonunda yeterlilik düzeyi yüksek ve düşük olan öğrenciler arasında ölçülen tüm parametreler açısından `ekonomik ödüller` değeri hariç istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler bulunmamıştır. (p<0,05) 41
Collections