İlköğretim okulu 6-7 ve 8. sınıfındaki öğrencilerin haftalık ders dışı egzersizlerinin fiziksel ve motorik parametrelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim Okulu 6-7 Ve 8. Sınıfındaki Öğrencilerin, Haftalık Ders Dışı Egzersizlerinin Fiziksel Ve Motorik Parametrelerine Etkisi Bu çalışmanın amacı, haftalık 2 saat ek beden eğitimi egzersizinin ilköğretim 6-7-8. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve motorik özelliklerine etkisinin incelenmesidir. Çalışma gurubu Kocaeli Köseköy İlköğretim Okulu 6-7-8. sınıf öğrencilerinden, deney 2 gurubu bu öğrencilerden rasgele seçilen 83 öğrenciden (44 kız, 39 erkek) ve deney 1 gurubu rasgele seçilmiş öğrenciler dışında kalan 85 öğrenciden (46 kız, 39 erkek) oluşmuştur. Araştırma verileri SPSS 10.0 paket programında tanımlayıcı ve bağımsız t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Deney 1 erkek grubunda, durarak uzun atlama, sol el görsel reaksiyon süresi; deney 1 kız grubunda, durarak uzun atlama, sağ ve sol el görsel reaksiyon süresi, sağ ve sol el işitsel reaksiyon süresi; deney 2 erkek grubunda, durarak uzun atlama, sağ ve sol el görsel reaksiyon süresi; deney 2 kız grubunda, durarak uzun atlama değişkenlerinde 0,01 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney 1 erkek grubunda, sağ ve sağ el işitsel reaksiyon süresi, deney 2 kız grubunda 20 metre sprint koşusu değişkenlerinde 0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, Beden Eğitimi Dersi, Motor özellik iv ABSTRACT The Effects Of 2 Hours Weekly Additional Physical Education Exercise On Physical And Motoric Qualifications Of Elementary School's 6., 7. And 8. Class Students' The purpose of this study was to investigate the effects of 2 hours weekly additional physical education exercise on some physical and motoric qualifications of elementary school's 6., 7. and 8. class students'. Study group consist of Kocaeli Köseköy Elementary School's 6., 7. and 8. class students. Experiment 2 group consist of 83 students (44 girls, 39 boys) who randomly selected from 6., 7., and 8. classes and experiment 1 group consist of 85 students (46 girls, 39 boys) who the rest of students of these classes. Collected data had been entered in SPSS 10.0 software for Windows and analyzed using descriptive and independent t test. 0,01 significancy level of difference found between the following parameters in defined groups; experiment 1 boy group's; standing long jump, left hand visual reaction time, experiment 1 girl group's; standing long jump, right and left visual reaction time, right and left hand acoustic reaction time, experiment 2 boy group's standing long jump, right and left hand visual reaction time, experiment 2 girl group's; standing long jump. 0,05 significancy level of difference /ound between the following parameters in defined groups; experiment 1 boy group's; rigth hand visual reaction time, right hand acoustic reaction time, experiment 2 girl group's, 20 meter sprint. Keywords: Elementary school, physical education lesson, motor qualifications
Collections