İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi normal , taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; Türkiye'de normal, taşımalı ve yatılı uygulama olarak üç uygulama şeklinde ortaya çıkan sekiz yıllık ilköğretim uygulamalarını, bu okullardaki öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırma, tarama (ilişkisel tarama) modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla biri öğretmenlere, biri de öğrencilere olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Araştırma evrenini, Uşak İli merkez ve ilçelerindeki 159 ilköğretim okulu ile bu okullardaki 42.252 öğrenci ve 1.747 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemi; 3 normal ilköğretim, 3 taşımalı ilköğretim, 3 YİBO olmak üzere 9 okul; bu okullarda görev yapan 115 öğretmen ve bu okullarda öğrenim gören 536 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın hipotezleri bilgisayarda Kikare (Chi-Square) Testi ile test edilmiştir. Kikare Testi için anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma ile ilgili tüm hesaplamalar ve çözümlemeler SPSS FOR WINDOWS 7.5 programından yararlanılarak yapılmıştır. Öğretmenler, okulların fiziksel imkanları (sınıf, kütüphane, laboratuar, revir vs.) öğretim için yetersiz olduğunu; YİBO ve Taşımalı İlköğretim Okullarında görev yapmayı istemediklerini belirtmişlerdir. /iIll Velilerin, okuldaki veli toplantılarına katılım oranının yarıdan fazla olduğunu, öğrenci velilerine ulaşmak istediklerinde genellikle ulaşabildiklerini belirten ve velilerin öğrencilerin öğretimi ile yeterince ilgilendiğini belirten öğretmenlerin oranı bayan öğretmenlerde, erkek öğretmenlerden çok daha düşüktür. Normal İlköğretim Okullarında, öğretmenlerin öğrencileri derse motive etmekte sabah veya öğleden sonra zorluk çekme oranları birbirine eşittir. Öğretmenlerin; taşınan öğrencilerde ve özellikle de yatılı öğrencilerde öğleden sonra derse motive etmekte zorluk çekme oranı daha yüksektir. Öğretmenlerce, YİBO öğrencilerinde -aile özlemi, isteksizlik, sinirlilik gibi- ruhsal rahatsızlıklar çok yüksek oranda gözlenmiştir. Öğrencilerin çok büyük bir bölümü Normal İlköğretim Okullarında öğrenim görmeyi tercih etmektedir. YİBO'ları tercih eden öğrencilerin oranında, sınıf seviyesi düştükçe büyük bir düşüş vardır. Taşımalı Uygulama ile yatılı okulların olumsuzluklarını gidermek için, bu okullarda çok az gerçekleşen okul-aile işbirliği geliştirilmeye çalışılmalıdır. Veliler aydınlatılmalı, öğrencileri ile daha fazla ilgilenmeleri sağlanmalıdır. Normal İlköğretim Okullarında öğrenim görme imkanı olmayan öğrenciler, mümkünse Taşımalı Uygulamaya tabi tutulmalı; en son çare olarak YİBO'lara alınmalıdır. En azından İlköğretim I. kademe öğrencilerinin taşımalı uygulamadan yararlandırılması gerektiği önerilmiştir. The aim of the research is to evaluate the eight year long primary education in Türkiye which is applied in three kinds; normal, transportational and dormitary schools by the help of teachers and students. Research is done by Search Thoughly Method. To sum up its datum, cfne investigation is given to teachers other one is given to the students. This research is done in Uşak city and its administratives. It's consist of 159 elementary school, 42.252 students and 1.747 teachers. Set on example; 9 schools are formed 3 normal primary schools, 3 transportational, 3 regional boarding schools and 115 teachers, 536 students. Research hypothesises are tested at the computer by Chi-Square test. For Chi- Square test it's significance degree is 0.05. All calculations and solutions about search is made by the help of SPSS FOR WINDOWS 7.5 program. Teachers said that schools' physical conditions (class, library, laboratory, infirmary) were poor and we didn't want to work in Regional Boarding schools and Transportational schools. The ratio of female teachers who state that the participation rate to the parents' day of the parents is more than the half; and that they are able to contact the parents whenever needed; and that the parents are concerned with the education of their students, is lower than the male teachers.The difficulty level of teachers motivating the students in the morning or in the noon in normal primary schools is equal. The difficulty level of teachers motivating the transportational and dormitary students in the noon is higher. It was observed that uneasinesses like nervousnes, reluctance and the missing of parents are in a very high state in YİBO students, by the teachers. A great part of the students prefer to go to normal primary schools. There is a decrease of students who prefer YİBO as the class level decreases. In these schools, school-family cooperation is very bad. So that families were reminded that they have to pay attention to their children. Students who haven't got the possibility to go Normal Schools must go to Transportational Practice Schools. The last solution can be Regional Boarding schools. First step for primary school students have to go Transportational Practice.
Collections