12 haftalık rekreatif etkinliklerin seviye belirleme sınavına girecek ilköğretim öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
12 Haftalık Rekreatif Etkinliklerin Seviye Belirleme Sınavına Girecek İlköğretim Öğrencilerinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyine EtkisiBu araştırmanın amacı, 12 hafta süresince düzenli yürütülecek rekreatif etkinliklerin Seviye Belirleme Sınavı'na girecek ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sınava hazırlık döneminde; durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin olumlu yönde değişiminde etkisini incelemektir. Bu amaçla literatür bilgileri ışığında hazırlanan ve sosyo-demografik özelliklerin belirlenmesinde kullanılan 16 soruluk bir bilgi anketi ile kaygı düzeylerini tespit etmek için Spielberger tarafından geliştirilen 40 soruluk Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri, İstanbul Ümraniye Kazım Karabekir İlköğretim Okulu'nda 7.ve 8. sınıfa devam eden toplam 366 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulanan ölçek değerlendirilmesi sonucu kaygı belirtilerini yüksek düzeyde yaşadığı belirlenen 210 öğrencinin doldurduğu bilgi anketinde yer alan 15. soruya (`Yapılacak sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmak istiyor musunuz?`) `evet` cevabını veren 123 öğrenci ile velileri yüz yüze görüşmeye çağrılmıştır. Görüşmeye gelen öğrenci ve velilerine çalışmanın amacı, içeriği, süresi hakkında bilgi verilmiştir. Yapılan açıklamalar sonucu çalışmaya gönüllü katılmak isteyen, ayrıca ailelerin de izin verdiği 123 öğrenci arasından rastgele yöntemle seçilen, etkinlik programına düzenli katılacağını bildiren 30 kişilik öğrenci grubu müdahale; ailelerinden izin alınan fakat aktivite saatlerinde dershanede olacağını bildiren 30 öğrenci de kontrol grubu olarak atanmıştır. Grupların belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır. Çalışmaya 30 müdahale 30 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci ile başlanmıştır.Ön test uygulamaları sonrası müdahale grubuna; 12 hafta süresince haftada 2 gün ve 2,5 saat; müzik, sinema, ritim eğitimi, doğaçlama çalışmaları, eğlenceli atletizm, halk oyunları, izcilik, eğitsel oyunlar, piknik, oryantiring, yaratıcı drama, basketbol, futbol, voleybol gibi rekreatif etkinliklerin yer aldığı bir program uygulanmıştır. Araştırma, 12 hafta süren etkinlik uygulamaları sonunda Seviye Belirleme Sınavının bir gün öncesinde müdahale ve kontrol gruplarına son test değerlendirmeleri için ölçeklerin tekrar uygulanması şeklinde tamamlanmıştır.Veriler analiz edildiğinde araştırma başlangıcında ön test uygulaması sonucunda hesaplanan durumluk ve sürekli kaygı envanteri müdahale ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık söz konusu değilken; müdahale ve kontrol grupları için uygulama sonrasında her iki grup için durumluk kaygı envanteri (p=0.000) ile sürekli kaygı envanteri son test (p=0.004) ortalama değerleri arasında %95 güven düzeyinde anlamlı farklılık olduğu sonucu elde edilmiştir.Sonuç olarak, bu çalışma uygulanan rekreatif etkinlik programının durumluk ve sürekli kaygı özelliklerinin giderilmesinde etkili olabileceğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Durumluk ve Sürekli Kaygı, Seviye Belirleme Sınavı, Rekreatif Etkinlikler. The Effect Of Twelve Weekly Recreative Activities To State And Trait Anxiety Level Of The Students Who Will Have The Placement Test (SBS) İn Secondary School The aim of this research is to examine the effect of recreative activities performed sistematically in a positive variation for grade 7-8 students' state and trait anxiety level during the preparatory level. There is an information form including total sixteen questions, in addition to socia-demographic properties. Spielberger State and Trait Anxiety Inventories are applied to 366 students for grade 7-8 in Kazım Karabekir Secondary School in Ümraniye, İstanbul as warm-up activities. İt is met with 210 students who have anxiety symptoms. There are 123 students choosen who give the answer `Yes` to the fifteen question `Do you want to participate in this activity?` in the information form. Then 123 students and their families are invited to the school and the aim of this research is explained to them. Total thirty students who want to participate in this a work as a volunteer or who give the answer `Yes` to the fifteen question `Do you want to participate in this activity?` in the information form, if their families approve the activity, are intervation group. Thirty students, who wants to participate in the activity or their families approve it, but at the same time they have been at classroom when the activity times, are control group. The groups are also defined as a random style in 123 students.As a pre-test, Spielberger State and Trait Anxiety Form is applied to the students in intervation and control group. After pre-test practice, for the intervation group, a program including recreative activities as music, cinema, rhythmworks, inspiration works, amusing athletics, folk dance, scouting, educational games, picnic, drama, basketball, football, volleyball is applied for two and half hour (2,5) in two days in a week during twelve weeks. The last test evaluation is done at the end of the twelfth week. At the end of twelve weeks, the day before placement test, the program is done in this way, the last test practice is done for the groups before placement test.These datums are made analysis statically. At the beginning of the research, there is no great difference among pre-test average results in the State and Trait Anxiety İnventory. After the practice, thre is a great difference in thrust worthy level of %95 between average results of the last state anxiety inventory (p=0.000) and the last trait anxiety inventory (p=0.004). Key words: State and Trait Anxiety, Placement Test, Recreative Activities.
Collections