Toplam kalite yönetiminde performans değerleme ve Özdilek A.Ş`de bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE PERFORMANS DEĞERLEME VE ÖZDİLEK A. Ş. 'DE BİR UYGULAMA Kemal KARAYORMUK İşletme Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kasım 2000 Danışman: Yrd.Doç.Dr.Belkıs ÖZKARA f Günümüzün artan rekabet koşullan* işletmeleri yeni yönetim teknikleri uygulanarak insan kaynaklanndan daha etkili yarariatimayar-zojriamaktadır. İnsan kaynaklarından daha etkili yararlanılması için işgörenlerin performanslarının değerlenmesi gerekmektedir. Yeni yönetim tekniklerinden birisi olan toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde oluşturulacak bir işgören performans değerleme modelinde, işgörenler sistemin içerisine dahil edilerek tüm süreçlerde aktif rol oynamalarının sağlanması gerekmektedir. Buna göre işletmenin ve işgörenlerin amaç ve değerletoni kapsayacak bir vizyon oluşturulacaktır. İşgöfenler oluşumuna katkıda bulunduklar^ vizyonun hedeflerine ulaşabilmesi için daha ypksek performans göstereceklerdir. * Bu temel değişiWik/sağlanmazsa işgörenlere uygulanacak performans değerleme sistemi performansın değerlenmesinde ve sistemin işleyişinde çeşitli sorunları beraberinde getirecektir. Performans değerleme işletmelerin amaç ve değerlerinin gerçekleştirilmesinin etkili bir yolu olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın birinci bölümünde, performans ve değerleme kavramları ile performansı etkileyen faktörler incelenmiştir. Performans değerleme sistemlerinin tüm yönleri açıklanmıştır. Performans değerleme sistemlerinde karşılaşılan sorunlar ve sisteme karşı olumsuz tutumlar, insan kaynaklanm yönetimi ve alt sistemleriyle olan ilişkileri ele alınmıştır. Performans değerleme etkileyen çevresel koşullarda bu bölümün diğer ayrıntılarını oluşturmaktadır. İkinci Bölümde, performans değerlemeyi etkileyen bir yönetim tekniği olarak toplam kalite yönetimi temel kavram ve öğeleri ile incelenmiştir. Toplam kalite yönetiminin insan kaynaklarında sağladığı değişimin temel insan kaynaklan uygulamaları açısından incelenmesi bu bölümün ayrıntılarını oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde, toplam kalite yönetiminde performans değerleme sistemi ve performans değerleme sisteminin-tteğişe^ı boyutları ele alınmıştır ve amaçlara göre yönetimin rolü incelenmiştir. Toplam kalitev yönetimi uygulayan işletmeler için bir performans değerleme ıtnodeli önerisi ayrıntıları ile/>rtaya konmuştur. Dördüncü bölümde, toplam kalite yönetimi uygulayan işletmelerde önerilen modelle uygulama arasındaki farkların ortaya konulması abacıyla Afyon Özdilek A.Ş.'de gerçekleştirilen bir araştırma örneği yer almaktadır. /J IV ABSTRACT Current competitive enviroment forces firms benefit much more efficently from their human resources through impliying uniques. In order to benefit from the staff theit productivity ought to be supervized. In the frame work of total quality management which is one of management tecniques an employee performance appraisal model should be established through employees active participation into total processes. For that reason, a vision is to be constitued so that mission and values of firms and employees are covered.In this transparency atmosphere employees is going to be more effevtive and productive. Should this vital policy is not realised performance appraisal system would be problematic. Performance appraisal is counted as inefficent way for reaching firms vision and mission realization. In this context, firstly performance and appraisal concepts should be introduced then determinants of performance. Performance appraisals systems are to be studied in detail.Problems faced in performance appraisal system and some ambiqutious new policy are the frame work of this section. In the second section performance appraisal system has been analized by the way of system approach. The organization has been examined in the way of system approach and performance appraisal and its relation with other subsystem have been reviewed. In addition to that enviromental conditions which have affected on performance appraisal has been looked over in this section. In the thirt section total quality management tecnique that has been carfully studed.'.-*.? in detail in terms of concepts and principals.The effect of total quality management in the change of human resources management has been examined in terms of implementation of basic human resources management tools. In the fourth section performance appraisal system and in total quality management and its change dimension have been axamined and the role of management by objective has been analized as well. In the fifth section a performance apraisal model was proposed for companies that wanted to implement total quality management approach.
Collections