İlköğretim ve liselerde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve il merkezinde lise öğrenimi gören öğrenciler açısından ders dışı egzersiz faaliyetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
l.OZET İlköğretim ve Liselerde Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenleri ve İl Merkezinde Lise Öğrenimi Gören Öğrenciler Açısından Ders Dışı Egzersiz Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi (Niğde İli Örneği) Bu araştırmayla; Niğde ili ve ilçelerindeki ilköğretim ve lise dengi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencilerin bakış açısıyla ders dışı egzersiz fâaliyetleri değerlendirilmeye çalışılmıştır.Ders dışı egzersiz çalışmalarının olması gereken ve yapılanlarla mukayesesinin yanı sıra konunun yeri ve önemi belirlenmeye çalışılmıştır. Niğde ili ve ilçelerinde görev yapan 56 beden eğitimi öğretmeni ile tesadüfi yöntemle seçilen ve lisede okuyan 260 öğrenciye anket uygulaması yapılmıştır. Bulgular SPSS Bilgisayar programıyla frekans, % hesaplamaları ve X2 testi yapılarak tablolar halinde sunulmuş ve tartışılmıştır. Önemli bulgular olarak; ders dışı egzersiz faaliyetlerini yürüten öğretmenlerin yeterli bilgi birikimine sahip oldukları, ancak çalışmalar için gerekli araç, gereç ve tesislerin yetersiz olduğu görülmektedir. Ders dışı egzersiz faaliyetlerine olan ilgisizlik, yetersiz spor alanı ve araç - gereç, idarecilerin konuya yeterince duyarlı olmamaları ve çevrede bulunan kurum ve kuruluş yöneticileri ile koordinasyona girilmemesi önemli eksikliklerdi. Öğrencilerin asıl derslerini aksatacağı için ders dışı egzersiz faaliyetlerinden kaçınmaları, ilgili aktivitelere yönelik motivasyonlarmdaki yetersizlik ve spor branşlarına ait öğretmen eksikliği dikkat çeken önemli hususlardı. Sonuç olarak; ders dışı egzersiz faaliyetlerinin amaçlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi için gerekli düzenleme, denetleme ve önlemler sağlanmalıdır. Anahtar Kelimeler : Beden eğitimi öğretmeni-Öğrenci-Ders dışı egzersiz 2. ABSTRACT The Evaluation of Out of Class Exercise Activities by View of Physical Educators who Work in Elemantary and High Shooll and Students Taking Education İn Centre (The Example of Niğde City) With this research. It have been tried to determine the evaluation to out of class exercise activities by view of students and physical educators who are works in Niğde and it's dictricts in elemantary and high school. About out of calss exercises; becide comparations (necessary - present), importance and place of subject were try to put forth for consideration. Students choosing randomly from high school (N= 260) and physical educator (N== 56) working in Niğde were participated to questionnaire in this study. By using the SPSS computer programe the frequencies, % calculations and X2 tests which were belong to the findings were submited as tables and discussed. The obtained important findings; phyical educators who carries the outdoor exercises have enough accumulated knowledge but the equipment and facilities are not enough for their productive works. Becides the physical educators have enough accumulated knowledge about out of class exercises, inadequate spot field and equipment, managers not edequately sensitive to subjet and lock of coordination with local managers and establishments were other important findings. Since, students believe that the out of class exercises may trap their main studies, they have not enough motivation to those activities and the main branch physical educator deficiency were important noticeable matters. consequently; to perform the outdoors exercises activities according to appropriate aims; necessary arrangements, controls and precautions have been obtained. Key words; Physical Educator - Student - Out of Class Exercises
Collections