Konaklama işletmelerinde nitelikli insan kaynaklarına doğru: Otel yöneticiliği yetkinlikleri üzerine bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üst düzey otel yönetici adaylarının sahip olması gereken yetkinlikleri ve profesyoneller ile akademisyenlerin bu yetkinliklere yönelik düşüncelerini belirlemektir. İktisadi, sosyal ve politik getirisinin yanısıra dünya barışına katkı sağlayan turizm, hizmet endüstrisi olması bakımından insan kaynağına dayanmaktadır. Turizmde insan kaynakları, rekabet üstünlüğü elde etmek, hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini sağlamada elzem bir unsurdur. İnsan kaynağının sağlanmasında önemli bir küresel strateji turizm öğretimidir. Günümüzde birçok ülkede, turizm programlarının sayısı giderek artmaktadır. Ancak bu programlar, öğretim anlamında, endüstrinin beklentilerini karşılamadığı konusunda eleştirilmektedir. Araştırmacılara göre, endüstride ihtiyaç duyulan yetkinlikler ile turizm mezunu adayların sahip olduğu yetkinlikler birbiriyle örtüşmemektedir. Bu durum, endüstri ile öğretim arasında bir koordinasyon sorununun varlığını ortaya koymaktadır. Bu sorunun, endüstri beklentisi, insan kaynakları niteliği ve müşteri memnuniyeti ekseninde, kalitenin ve sürdürülebilirliğin sağlanması bakımından engel oluşturduğu düşünülmektedir. Bu anlamda, profesyoneller ile öğretimciler arasında mutabakat sağlanmaya çalışılmalıdır. Bu mutabakatın sağlanmasında temel meselelerden biri, otel yöneticiliği yetkinliklerinin neler olduğudur. Araştırma bulgularına göre, Türkiye'deki beş yıldızlı otellerde üst düzey yöneticiliğe girişte kritik olarak kabul gören yetkinlikler, liderlik, kişilerarası, yönetimsel ve düşünsel/yaratıcı alanlarına yöneliktir. Öte yandan, söz konusu otellerde görev yapan yöneticiler ile turizm öğretim programlarında görev yapan akademisyenlerin yetkinliklere yönelik düşüncelerinde bir takım farklılıklar söz konusudur. The purpose of this study is to determine what key competencies do executives need to have to succeed in the hospitality business and determine perceptions of professionals and academics to those competencies. Human resources in tourism is an indispensable factor in gaining competitive advantage, attaining service quality and customer satisfaction. Tourism education is a global strategy in acquiring the human resources. Today, in many countries, the number of tourism courses escalate per annum. However, these courses are fiercely criticized for not meeting expectations of the industry as regards the education. There it propounds a coordination problem between the industry and education. That is considered to pose an impediment with respect to bona fide expectations of the industry, qualities of the human resources and the customer satisfaction. Thus, it is required to find a consensus between the professionals and educators. A primary issue in securing the consensus is about what the key competencies should be. Findings of the study suggest that executive management candidates of hospitality in Turkey should to be competent in the leadership, interpersonal, administrative and conceptual/creative domains, and base their primary credentials on those domains. Furthermore, the study indicate that there're some reasonable gaps in the perceptions of hotel managers and tourism academics on the hospitality management competencies.
Collections