İlköğretim okulu öğretmenlerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, ilköğretim okulu (ilk ve ortaokul) öğretmenlerinin Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini, 2011– 2012 öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa, Kepez, Konyaaltı ilçelerinde bulunan 113 (ilkokul ve ortaokul) ilköğretim okulunda çalışan 9306 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 34 okulun her birinden 19 öğretmen alınarak oluşturulmuştur. TKY çalışmalarının ilköğretim okullarında istenilen düzeyde etkili olarak yapılmadığı görülmüştür. Okullardaki TKY çalışmaları kâğıt üzerinde kalmakta ve çalışmalar etkili olamamaktadır.Anahtar kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Süreçler Boyutu, Liderlik Boyutu, Çalışanlar Boyutu The objective of this research is to reveal the opinions of teachers relating to the application of TQM (Total Quality Management) in elementary and middle schools.The research population includes 9306 teachers from 113 different elementary or middle schools from Muratpasa, Kepez, Konyaalti districts of Antalya province in Turkey, in 2011-2012 season. The research sample population includes 19 teachers per school from 34 selected schools. TQM could not provide the expected benefit for the education system. TQM was not applied in the elementary and middle schools effectively, yet it is demonstrated as if it was applied.Keywords: Total Quality Management, Processes Dimension, Staff Dimension, Leadership Dimension
Collections